سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زیر آسمان شب

نظر


سردار بهمن کارگر، معاون اجتماعی ناجا در نخستین همایش ملی افکار عمومی و امنیت اجتماعی گفته است: «نیروی انتظامی به دنبال اقتدار نرم است و این موضوع حاصل نمی‌شود جز با مشارکت مردم.»
در شرایط کنونی هرکه هرچه از سختی و زبری  بگوید، کسی ککش نمی‌گزد اما همین که بحث نرمی پیش می‌آید، لرزه بر اندام همه می‌افتد

1- وقتی می‌گوییم به دنبال «اقتدار نرم» هستیم، منطقاً به ذهن متبادر می‌شود که لابد نرمی در کار نبوده. وقتی نرمی نیست، یعنی نقطه مقابلش موجود است.
2- ما زود عادت می‌کنیم. این است که زبری و زمختی اقتدار خیلی به چشم‌مان نمی‌آید. حالا که مردم به این احوال عادت کرده‌اند، چرا نوع اقتدار را عوض می‌کنید؟ این‌طوری جماعت دوهوا می‌شوند‌ها!
برج بیست‌ویک‌ متری
دیدم که روزنامه شرق نوشته است «برج میلاد فقط با 5درصد ظرفیت کار می‌کند.»
ارتفاع برج میلاد و آنتنش 435 متر است. برای استفاده 5درصدی چه نیازی به علم کردن همچین برج طویل‌القامه‌ای داشتیم. خب یک ساختمان می‌ساختیم که طولش 21 متر و 75 سانتی‌متر باشد.

رابطه پیتزا و قد
طبیعی است که وقتی طول قد، این‌قدر طرفدار دارد، کوتاهی قد هم دشمن پیدا می‌کند.
یکی از مهم‌ترین وظایف پزشکان ترساندن مردم از شیوه زندگی‌شان است و اینکه ثابت کنند ما اساساً اشتباه زندگی می‌کنیم. برای این گفته‌هایشان هم معمولاً از اصطلاحات علمی عجیب و غریبی استفاده می‌کنند که ما از آن سر درنمی‌آوریم. کلاً «اخلاق» دکترها یک‌طوری است که چیزهایی را طوری بگویند که مردم سر درنیاورند ولی فکر کنند که «چون آقای دکتر گفته» حتماً درست است.
این ویژگی در کارشناسان طب سنتی پیچیدگی‌های دیگری هم دارد. استدلالات آقای دکترهای سنتی، از استدلالات آقای دکترهای مدرن هم عجیب و غریب‌تر است.
مثلاً آقای محمود خدادوست در گفت‌وگو با «فارس» گفته است خوردن پیتزا باعث کوتاه‌قدی کودکان می‌شود.
لابد به این علت که پنیرش کش می‌آید و از داخل دل و اندرون آدم را به هم می‌بندد. آدم هم وقتی از داخل با کش سر و تهش به هم بسته شود، خود به خود کوتاه می‌شود.

منبع : خبر آنلاین

 

کلیدواژه ها:

نظر

معلومه کی به کیه؟

آیت اللهی، میرزا علی - ................

بیکاری مردم راآزار میدهد.

دانشجویان از دیوار سفارت  انگلیس بالا میروند اول تشویق میشوند و تایید و بعد تکذیب میشوند .

دلار مثل اسب افسار گسیخته بالا میرود و نوسان میکند اما خرید و فروش هم می شود. یعنی هست!

شایعه حذف سهمیه بنزین و تک نرخی شدن تیترروزنامه ها میشود.

تحریم میشویم. لحظه به لحظه پیچ تحریم محکمتر میشود.

نظام آموزشی عوض میشود. ببخشید نظام که نه ولی ساختارش تغییر میکند.

صفهای پیش فروش طلا زینت بخش خیابانهای تهران است. نوع فروش تغییر میکند ولی طلا افت و خیزش راادامه میدهد.

بازار بورس مرتب سرپایینی را با چوب اسکی می پیماید.

بانک های اروپایی تحریممان می کنند و بانک مرکزی راآمریکا ....

آقای دولت سرت سلامت باشد.

قیمت شیشه و مواد مخدر بالا نمیرود.ولی قیمت موادلبنی افزایش می یابد.

صنعت در تحریم نمیتواند نفس درستی بکشد. صادرات وواردات تحت الشعاع قرار میگیرد.

قیمت انرژی در تولید کارش را میکند.اثرش را میگذارد .

نقدینگی درجامعه فراوان است ولی دراختیار صنعت نیست.کارخانجات از طلبکاران دولت هستند ولی برای پرداخت حقوق کارکنانشان باید از تسهیلات بابهره و جریمه دیرکرد کمرشکن استفاده کنند.

واردات محصولات کشاورزی کشاورزی را شخم میزند حالا بعداز  مرگ سهراب جلویش راهم بگیرید کاراز کارگذشته است.

خانه سینما تعطیل میشود این مشکل بزرگ و لاینحل هم حل میشود تارضایت بخشی از اصحاب فرهنگ فراهم آید.

افزایش پذیرش دانشجویان دکتراشاهکاراست.فردا نمکی محل ماهم بایددکتراداشته باشد اماباکدام آموزش ؟بماند.

محاکمه فائزه هاشمی مبارک باد و فیلترشدن سایت ابوی........ خداراشکر !

جرایم رانندگی قدکشیدند ماشالله مثل برنج اعلا.ولی مترو هنوز پولش رانگرفته تاخط هاراتکمیل کند وواگن بخرد .

اختلاس؟ خبری نیست.خوشبختانه وزیراقتصاد هم رایش راآورد.

ناوگان هوایی ما عالی شده  قطریها کجارفتند؟

نمیخواهم سیاه نمایی کنم ولی خودش میشه!!!!!؟؟؟

روستاییها باگرفتن مواجب تحت عنوان یارانه نقدی و........کمتربه کارکارگری میپردازند.آینده نیروی کارمملکت چه میشود؟

اینترنت ما همه دنیاراگذاشته تو جیبش.....

درکدام حوزه های مشترک نفت و گاز سهم خودمان راگرفته ایم؟ انشاالله درتمامشان.

راستی کسی میدونه کی به کیه؟ کسی نیست جلوی بعضیهارو بگیره؟بابا ماشین درست راه نمیره عقلای قوم کجاهستند؟

lمنبع خبر آنلاین


توکلی،ابوترابی?فرد،دو مشاور عزل شده احمدی?نژاد،یکی از نزدیکان هاشمی و ...

تنها چند ساعت دیگر تا پایان ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس نهم زمان باقی است.

به گزارش خبرآنلاین، از صبح امروز تا کنون علاوه بر میرکاظمی و سلیمانی که وزرای برکناری دولت?های احمدی?نژاد هستند،دو مشاور معزول وی نیز ثبت نام کردند. نخست مهرداد بذرپاش رییس سابق سازمان ملی جوانان و معاون سابق ریاست جمهوری  و دوم زهره طبیب زاده مشاور امور زنان رئیس جمهور در دولت نهم که گفته است که از طرف جبهه پایداری داوطلب حضور در انتخابات نهمین دوره مجلس می?شود. زهره لاجوردی فرزند شهید لاجوردی نیز چنین قصدی دارد.
مریم بهروزی‌ دبیرکل جامعه زینب هم ضمن ثبت‌نام در انتخابات مجلس نهم از حوزه تهران، گفت: ‌اگر اسم بنده در لیست جبهه متحد اصولگرایان قرار نگیرد، انصراف می‌دهم.
از میان نمایندگان مجلس هشتم هم محمدحسن ابوترابی نماینده کنونی قزوین اعلام کرد که از تهران کاندیدا می‌شود. وی در پاسخ به اینکه از لیست جبهه پایداری کاندیدا می‌شود یا جبهه متحد؟ گفت: من جبهه پایداری را با جبهه متحد یکی می‌دانم. احمد ‌توکلی هم که صبح امروز در قشم حضور داشت، با حضور در فرمانداری بندرعباس برای کاندیداتوری انتخابات مجلس نهم ثبت‌نام کرد. برخی اصولگرایان پس از اطلاع از عدم نامزدی توکلی از وی درخواست کرده بودند، در انتخابات مجلس نهم کاندیدا شود.آنگونه که فارس نوشته، او برای حوزه انتخابیه بندرعباس ثبت نام کرده ولی می‌تواند پس از تأیید صلاحیت، حوزه انتخابیه خود را بنابر قوانین موجود تغییر دهد.
در همین حال علی عسگری نماینده مجلس هفتم نیز بار دیگروارد عرصه رقابت شد. او که معاون پارلمانی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام است، خود را کاندیدای مستقل خواند و گفت که در لیست کارگزاران نخواهد بود. وی در عین حال از تشویق محسن هاشمی برای نامزدی در این انتخابات سخن گفتو افزود که او تا شب گذشته در اینباره تردید داشته است.
 البته به گفته وی، در بین اصلاح‌طلبان گروه‌هایی همچون حزب اعتدال و توسعه هستند که خط قرمزها را رعایت کرده‌اند، از این رو‌ ثبت‌نام افرادی مثل ما یعنی همان استقلال بر عمل و فکر. این طیف با حضور در مجلس می‌‌توانند از طریق آراء خاکستری و کسانی که از شرایط اخیر قدرت‌نمایی مهار‌گسیخته جریان دولتی ناراحت هستند، ‌‌این جریان را پاسخگو کنند.
برخی از دیگر نمایندگان اصلاح?طلب مجلس ششم از جمله ابولفضل شکوری عضو حزب اعتماد ملی نیز ثبت نام کرده?اند. اوکه خود را کاندیدای مستقل می?نامید، گفت:‌ فتنه را قبول دارم اما دو جنبه داشت یکی از سوی آقای احمدی‌نژاد و از سوی دیگر برخی دیگر.
ابوالحسن نواب و احسان جهاندیده از دیگر نامزدهای انتخابات مجلس نهم هستند. نواب مدیر دفتر سیاسی جامعه روحانیت مبارز به سوالات خبرنگاران پاسخی نداد و جهاندیده قائم مقام معاون تشریفات دفتر رئیس جمهور هم گفت که از تهران نامزد می?شود.


   

به دنبال درگیری فیزیکی هفته پیش نماینده دولت با یکی لز نمایندگان و توهین وی به مجلس، امروز یک عضو هیات رییسه مجلس از شکایت لاریجانی از نماینده دولت خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین هفته پیش بهروز مرادی رییس سازمان هدفمندی یارانه ها که برای اعلام موضع دولت درخصوص استفساریه ای در مجلس پیرامون اجرای قانون هدفمندسازی، به بهارستان رفته بود در پی اظهارات توهین آمیزش از مجلس اخراج شد . از آنجا که او با نماینده فریمان درگیر شد و به خانه ملت و اعضای آن اهانت کرد، به دستور رئیس مجلس اخراج شد(رئیس مجلس فردای روز درگیری نیز اعلام کرد که اهانت به مجلس و نمایندگان را مورد پیگرد قضایی قرار می دهد.  در همیمن راستا امروز امیدوار رضایی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از شکایت لاریجانی به وکالت از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از رئیس سازمان هدفمندی یارانه هابه قوه قضائیه به خاطر توهینش به نمایندگان ملت خبر داد.
به گفته وی، دهقان عضو هیات رئیسه و کمیسیون قضائی مجلس، مسئول پیگیری شرح کامل ماوقع و ارائه گزارش به هیئت رئیسه و همچنین پیگیری خواسته رئیس مجلس مبنی بر شکایت از مرادی به قوه قضائیه شده است.
وی با بیان اینکه یکی از شهود توهین مرادی به مجلس، شخص لاریجانی است، به مهر گفت: رئیس مجلس نیز اعلام کرده که صحبت ناشایست این فرد را شنیده است بنابر این باوجود شهود متعدد باید قوه قضائیه توهین این فرد به مجلس شورای اسلامی را بررسی کند. حتی نوار جلسه آن روز را هم در هیات رئیسه بررسی کرده اند.
رضایی با بیان اینکه موضوع مشاجره رئیس سازمان هدفمندی و نماینده مجلس را از دو وجه می توان مورد بررسی قرار داد، اظهار داشت: یک وجه قضیه بحث شخصی نماینده مجلس با رئیس سازمان هدفمندی است که البته عکس العمل آن به مجلس هم بر می خورد نهایتا وقتی توهین ها به کل مجلس عنوان شد بحث مدعی العموم مطرح شد.


نظر
سردار جعفری

فرمانده کل سپاه گفت: آمریکا با تجربه ای که از جنگ ایران و عراق دارد، هرگز جرات اجرای تهدیدات خود علیه ایران را ندارد.

سردار سرلشکر محمد علی جعفری بعد از ظهر سه شنبه در جمع سپاهیان و بسیجیان استان اردبیل در حسینیه ثارالله سپاه حضرت عباس(ع) اردبیل اظهار داشت: این کشور به قدرت نظامی، معنوی و ایمان و اعتقاد مردم و بویژه جوانان ایرانی آگاه بوده و توان عملی کردن تهدیدها را ندارد.

وی با بیان اینکه امریکا به بهانه حضور در عراق و افغانستان نیروهای نظامی خود را به منطقه سرازیر کرده است، افزود: آنها می دانند که با گزینه نظامی هرگز نخواهد توانست کشورمان را در برابر خواسته های غیر قانونی خود مرعوب کنند.

فرمانده کل سپاه با اشاره به آمادگی کامل این نیرو در برابر هر نوع تهدید جدی دشمن اضافه کرد: به همین دلیل است که امروز شاهد افزایش جنگ نرم دشمن هستیم چرا که آنها توان حمله نظامی به ایران را ندارند.

سردار سرلشکر جعفری تصریح کرد: دشمنان واقعی انقلاب اسلامی به عنوان حامی و پشتیبان این جنگ پشت پرده، هم اکنون برنامه ریزی و فتنه انگیزی می کنند.

وی وظیفه اصلی سپاه را عمل به تکلیف در جهت نگهبانی از آرمانهای انقلاب اسلامی دانست و یاد آور شد: نگهبانان این نظام اسلامی باید با دلی مشتاق، زبانی صادق و دیدگانی حق بین، از آرمانهای انقلاب اسلامی حفاظت کنند.

در این مراسم فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان نیز با اشاره به رشادتهای بسیجیان اردبیل در هشت سال جنگ تحمیلی از آمادگی سپاهیان استان در جهت مقابله با جنگ نرم دشمن خبر داد.

سردار جلیل بابازاده با بیان اینکه پتانسیل بسیج برای فرهنگ سازی بسیار زیاد است، خاطرنشان کرد: با این ظرفیتهای فرهنگی و دینی دشمنان هیچ توفیقی در جنگ نرم نخواهند داشت.

منبع:مهر


نظر

همانگونه که محمدرضا فرزین، سخنگوی کارگروه طرح تحول اقتصادی در یک برنامه تلویزیونی خبر داده است، در مرحله دوم اجرای قانون یارانه ها 10 میلیون نفر از لیست یارانه‌بگیران حذف خواهند شد، یارانه آنان به اقشار پایین‌تر جامعه تخصیص می‌یابد و در عین حال گام دوم افزایش قیمت‌ها اجرایی خواهد شد

بر اساس برآورد های دولت  کسی که یارانه نقدی، بین پنج تا 10 درصد درآمد ماهیانه وی را تشکیل می‌دهد نیازی به یارانه ندارد. این جمله دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها در آخرین گفت‌وگویش بود. جمله‌ای که ابهامات زیادی ایجاد کرد و قطعا خیلی‌ها مترصد دریافت این موضوع هستند که آیا یارانه آن‌ها حذف می‌شود یا خیر؟ 

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پیش از این و در نخستین مرحله اجرای طرح پرداخت یارانه‌های نقدی، مرکز آمار ایران تلاش کرد بر اساس روش‌های علمی مردم را به خوشه‌های فقیر، متوسط و ثروتمند تقسیم کند اما با وجود دفاع رئیس مرکز آمار از از این تقسیم بندی، دولت با آن مخالفت کرد. در این مرحله دولت تصمیم گرفت یارانه نقدی را به طور مساوی بین همه افراد تقسیم کند.

پس از یک سال اما دولت تصمیم دارد بار دیگر یارانه اقشار مرفه و غیرمرفه را جدا کند. بنا به اعلام سخنگوی طرح تحولات اقتصادی، روشی برای این کار در نظر گرفته شده است. اما چگونگی این روش و نتایج آن موضوعی است که برای مخاطبان ابهام دارد.

فرزین اشاره‌ای به زمان اجرای این طرح نکرد اما گفت مقدمات آن در حال اجرایی شدن است. همزمان هم اقدام مجلس در تفسیر یکی از تبصره‌های مواد قانونی هدفمندی یارانه ها منجر به تنش و برخورد فیزیکی بین نماینده دولت و یکی از نمایندگان مجلس شد. نماینده دولت به‌شدت با این استفساریه مخالف بود اما مجلس بدون توجه به این مخالفت‌ها استفساریه را به تصویب رساند و به شورای‌نگهبان فرستاد. تفسیر مجلس درباره تبصره 12 قانون یارانه‌ها بود. مجلس در استفساریه خود تاکید کرد که صرفا سود حاصله از آزادسازی قیمت‌ها جزو درآمد یارانه‌ای دولت محسوب می‌شود و سایر درآمدها جزو درآمد یارانه‌ای محسوب نمی‌شود.

سخنگوی کارگروه طرح تحول اقتصادی دولت با تاکید بر اینکه در آینده نزدیک طی نامه هایی بر اساس دستور رئیس جمهور برای افراد و خانواده هایی که نیاز به یارانه نقدی ندارند، به منظور عدم پرداخت به آنها ارسال خواهد شد، تصریح کرد: دهکهای نهم و دهم مشمول عدم دریافت یارانه نقدی خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه اما این افراد منتظر ارسال نامه ما نباشد و خود نسبت به انصراف اقدام کنند، افزود: درآمد حاصل از عدم پرداخت یارانه به 10 میلیون نفر به سایر افرادی که یارانه نقدی دریافت می کنند، پرداخت می شود و یارانه نقدی آنها افزایش می‌یابد، یعنی مبلغ 45 هزار و 500 تومان یارانه نقدی 10 میلیون نفر حذف و به یارانه بقیه خانوارها اضافه می شود.

فرزین تصریح کرد: 62 میلیون نفر در ابتدای اجرای طرح هدفمندی یارانه ها برای دریافت یارانه نقدی ثبت نام کرده بودند که در حال حاضر تعداد آنها 74 میلیون نفر شده است، اما ما تصور می کنیم که همان 62 میلیون نفر باید یارانه نقدی دریافت کنند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی دلیل رها کردن پرداخت یارانه نقدی بر اساس خوشه بندی ها را مشکلات شناسایی افراد ذکر کرد و افزود: در ابتدای اجرای طرح حدود 14، 15 میلیون نفر از طریق خود انصرافی وارد عرصه نشدند اما بعدا تعداد خود انصرافی ها کاهش یافت. 

سخنگوی کارگروه طرح تحول اقتصادی دولت با بیان اینکه براساس دستور رئیس جمهور قصد داریم با افرادی که نیاز به دریافت یارانه نقدی ندارند، مکاتبه کنیم، گفت: 10 میلیون نفر از اقشار مرفه در مرحله دوم اجرای قانون از لیست دریافت یارانه نقدی حذف می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا فرزین در گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما با اشاره به حذف 10 میلیون نفر از دریافت یارانه نقدی در گام دوم اجرای هدفمندی یارانه ها، گفت: براساس برآوردها، افرادی که یارانه نقدی تنها 5 تا 10 درصد از درآمد ماهیانه آنها را تشکیل می دهد، در مرحله دوم یارانه نقدی دریافت نخواهند کرد.

یارانه -اصلاح اطلاعات خانوار

 


سوال ها و نکته ها

ما تعبیر دیگر این است که در حالت اول، فرد سرپرست خانوار از دریافت یارانه محروم می‌شود، اما بقیه اعضای خانوار مانند قبل یارانه دریافت می‌کنند. در این صورت آیا برای بار چندم، افراد مجبورند برای ارائه اطلاعات حساب جدید به پایگاه‌های مربوطه مراجعه کنند و مشکلات تکراری دفعات پیش را متحمل شوند؟

این موضوعات وقتی مبهم‌تر می‌شود که فرزین، جمله بعدی خود را بیان می‌کند. برآورد ما این است که 10 میلیون نفر را از دریافت یارانه‌ها حذف کنیم. بر اساس این گفته، تنها 10 میلیون نفر در کشور وجود دارند که ماهانه بیش از 455 هزار تومان حقوق دریافت می‌کنند؟ یا 10 میلیون نفر هستند که جمع حقوق خانوارشان از جمع یارانه دریافتی آن خانوار، 10 برابر بیشتر است؟

از سوی دیگر به گفته سخنگوی کارگروه تحولات اقتصادی، درآمد افراد ملاک عمل است. درباره کارمندان و کارگران که دارای فیش حقوقی مشخص هستند، امکان برآورد دریافتی‌ها وجود دارد اما درباره سایر درآمدهای همین افراد یا درآمد افرادی که دارای مشاغل آزاد هستند، به هیچ وجه امکان برآورد درآمد وجود ندارد. این همان اشکالی است که در مرحله خوشه‌بندی افراد نیز بروز کرد و درنهایت به منتفی شدن آن منجر شد.

از سوی دیگر، اگر کارگری بر اساس حقوق مصوب خود، ماهیانه 330 هزار تومان دریافت کند و از محل دیگری مانند باغداری، کشاورزی، مشاغل کاذب یا حتی دلالی میلیون‌ها تومان درآمد داشته باشد، مشمول دریافت یارانه نقدی خواهد شد؟!

نکته دیگر این است که به گفته فرزین، قرار است یارانه آزاد شده از محل حذف اقشار مرفه، بین اقشار نیازمند تقسیم شود. محاسبات با وضعیت کنونی نشان می‌دهد که از محل حذف یارانه 10 میلیون نفر، رقمی معادل 455 میلیارد تومان در ماه آزاد می‌شود که از تقسیم آن میان 64 میلیون نفر باقیمانده، عدد هفت هزار و 100 تومان حاصل می‌شود. این به آن معناست که یارانه نقدی اقشار در مرحله دوم با وضعیت کنونی 52 هزار و 600 تومان در ماه خواهد بود.

همه این فرض‌ها و اما و اگرها در حالی است که سخنگوی کارگروه تحولات اقتصادی معتقد است مردم باید اخبار را از مجاری رسمی دریافت کنند. بنابراین اطلاع‌رسانی شفاف در این زمینه ضرورتی انکارناپذیر است. بویژه آن‌که موضوع مربوط به 10 میلیون نفر از جامعه، یعنی بحث حدود یک هفتم کل جمعیت کشور که بزرگی نسبی آن، تلقی‌هایی ازجمله شامل شدن بسیاری از ساکنان شهرهای بزرگ کشور را که البته ساکنان شهرهای به‌نسبت گران‌تر هم هستند، به‌وجود آورده است.

 

 


 

منابع: مهر، ایسنا، همشهری انلاین، تهران امروز


نظر

موضوع درگیری لفظی و فیزیکی دیروز دو نماینده دولت و مجلس، تذکر امروز یکی از نمایندگان را در پی داشت

                                                            لاریجانی

یکی از نمایندگان در تذکری خطاب به رئیس مجلس گفت: روز گذشته شان مجلس رعایت نشد و فردی به خود اجازه داد که به جایگاه مجلس و نمایندگان اهانت کرده و اینجا را «حیوان خانه» بنامد! هیات رئیسه نه تنها با این فرد که باید با نماینده ای که پرخاش و جنگ و دعوا می‌کند نیز برخورد کند و از حیثیت مجلس دفاع نماید.

علی لاریجانی در پاسخ به وی، با بیان اینکه دیروز عبارات زشتی گفته شد که لزومی ندارد این حرف زشت تکرار شود، ادامه داد: به کار گیری چنین الفاظی در خور نظام ما نیست. من تعجب کردم که کسی ولو در عصبانیت به خودش جرات دهد چنین حرفی بزند. به همین دلیل هم اعلام کردم که ایشان را از جلسه بیرون کنند.

وی با بیان اینکه مشاجره بین دو نفر ربطی به حیثیت مجلس ندارد، تاکید کرد: این فرد {نماینده دولت} باید مجازات شود و ما حتما این موضوع را پیگیری قضایی می کنیم. اظهارات ایشان نشان داد که الفبا و ادبیات صحیح اولیه را برای کار ندارد. مسائلی هم بیرون از مجلس مطرح شد که واقعیت نداشت یا همه واقعیت نبود که گفتیم آقای دهقان از هیات رئیسه این موضوع را پیگیری کند.

رئیس ملس با تاکید بر اینکه «حرف بی نزاکت آن فرد را ما خودمان شنیدیم» متذکر شد: کسی نباید به خودش اجازه دهد حرف بی نزاکتی در یک جلسه رسمی بزند و ما قطعا این موضوع را پیگیری قضایی می”‹کنیم تا مجازات شود.

 

 


 

منبع : خبرآنلاین


نظر

بررسی شباهت انقلاب ایران با موج بیداری اسلامی کشورهای منطقه در گفت و گو با «صادق الحسینی

9 دی

تنها دلیل موفقیت قیام یک ملت علیه وضع موجود، خواست عمومی آنها برای تغییر سرنوشت خود و کشورشان است؛ خواستنی که نخستین بار در کشورهای مسلمان در قیام مردم ایران و پیروزی انقلاب اسلامی اتفاق افتاد و بعد از گذشت 33 سال، کشورهای اسلامی با الگو گرفتن از این انقلاب، سرنوشت خود را تغییر می دهند. می توان گفت نقطه اشتراک تمامی انقلاب های اسلامی در کشورهای مختلف که در طول این سال ها اتفاق افتاده است احیای ارزش های دینی و ک رامت انسانی پایمال شده توسط دیکتاتورهای وابسته به غرب است. بی شک پرداختن به تأثیر انقلاب اسلامی ایران بر انقلاب های منطقه و شمال آفریقا در ابعاد گوناگون نشانگر پیشرفت انقلاب اسلامی و صادر شدن آن به دنیا است که خواست اصلی امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است. گامی نخست در صدور انقلاب اسلامی که رهبر معظم انقلاب پیشرفت این موج بیداری را تا قلب اروپا نوید دادند. در همین خصوص گفت و گویی را با دکتر محمد صادق الحسینی کارشناس مسائل خاورمیانه انجام داده ایم.

به نظر شما وجه تشابه شیوه های به کار گرفته شده در انقلاب اسلامی ایران و انقلاب های مردمی که بعد از شروع امواج بیداری اسلامی در شمال آفریقا و منطقه خاورمیانه اتفاق افتاد. در چه موضوعاتی است؟

یکی از شباهت های اصلی میان اقوام مختلف و ملت های مسلمان که سنت الهی نیز است، خواست عمومی جامعه برای تغییر سرنوشت خودشان است. همانطور که خداوند نیز در قرآن کریم می فرمایند «ما سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی دهیم مگر اینکه خود مردم یا ملت این تغییر را بخواهند» این آیه شریفه به تصمیم داخلی مردم یک کشور برای تغییر سرنوشت خود و کشورشان اشاره دارد، و جالب این است در کشورهای مسلمانی که مردم تصمیم به تغییر گرفتند یک نتیجه مشابه حاصل شده است. یعنی حاکم ظالم را سرنگون کرده و در دفاع از ارزش های دینی و اسلامی به سمت تعالی پیش رفتند. نمونه هایی از این تغییرات را می توان در طول یک سال گذشته در کشورهای شمال آفریقا و منطقه خاورمیانه شاهد بود. کشورهایی که با الگو گرفتن از انقلاب اسلامی ایران سرنوشت کشورشان را تغییر دادند. مردم ایران نیز بعد از تحمل رنج ها و شدائد فراوان در رژیم سلطنتی پهلوی تصمیم گرفتند تا سرنوشت خود را با تکیه بر این آیه شریفه قرآن کریم که نسخه الهی است تغییر دهند. پس به عنوان نخستین شباهت، میان انقلاب اسلامی ایران و انقلاب های شکل گرفته در شمال آفریقا و منطقه می توان به خواست آحاد یک ملت برای تغییر سرنوشت اشاره کرد.

البته برخی معتقدند در این انقلاب ها و خیزش های مردمی قدرت های خارجی و احزاب داخلی هم سهمی داشتند؛ نظرتان را در این خصوص بفرمایید؟

موضوع تغییر سرنوشت یک ملت توسط مردم یک شعار نیست. زیرا قدرت های خارجی و احزاب داخلی در انقلاب های یک سال اخیر هیچ نقشی نداشته و تنها مردم بودند که برای آینده خود و کشورشان تصمیم به تغییر گرفتند. حتی در این حرکت های مردمی احزاب و نخبگان داخلی دنباله روی مردم بودند. از طرفی قدرت های خارجی هم که اصلاً مخالف این قیام ها هستند چون حاکمان این کشورها که توسط مردم سرنگون شدند نماینده و وابسته قدرت های غربی بودند. پس این تحلیل که قدرتی به جز قیام عمومی مردم باعث شکل گیری این خیزش ها و انقلاب ها شده است غلط است. اما دیگر شباهت در این انقلاب ها تزکیه نفس درونی است که امام خمینی (ره) به عنوان یک باور در دل مردم قرار دادند و کشورهای عربی مثل فلسطین، لبنان و سایر کشورهای مسلمان با چشم خود نمونه ای از آن را در ایران مشاهده کردند.

9 دی

امام خمینی (ره) خطاب به مردم فرمودند: «اگر باور کنید که می توانید، خواهید توانست.» این باور خواستن و توانستن را مردم دنیا در لبنان و فلسطین و مقاومت آنها مقابل رژیم صهیونیستی مشاهده کرد. اما مسئله سوم که نسبت به موضوعات دیگر کلی تر است مربوط به جنبش های دینی است. مردم مسلمان امروز با بالا بردن آگاهی هایشان نسبت به مسائل دینی و اسلامی فهمیده اند، باید به دنبال اسلامی باشند که فقط در نماز، روزه و عبادت خلاصه نشود. آنها به دنبال یک اسلام انقلابی هستند نه یک اسلام آمریکایی، اسلامی که مساوی با زندگی بوده و منظومه کاملی از زندگی را ارائه کند.

آیا تغییری که شما به آن اشاره کردید و خواست عمومی مردم در انقلاب های اخیر بوده است بعد از این تحولات در زندگی مردم قابل مشاهده و ملموس است؟

بله؛ مردم کشورهای مصر و تونس قبل از قیام مانند مومیایی شده بودند. بنده در سفری که قبل و بعد از این تحولات به مصر و تونس داشتم، دیدم که قبل از این انقلاب ها هیچ انگیزه و پویایی در مردم وجود نداشته و یک زندگی معمولی یکنواخت را دنبال می کردند. اما امروز به برکت انقلاب های صورت گرفته و امواج بیداری اسلامی وقتی به هر کدام از این کشورها سفر کنید یک نوع پویایی و نشاط عجیبی در مردم خواهید دید. نوع نگاه مردم این کشورها به زندگی، آینده و به جهان تغییر کرده است. نکته دیگر در انقلاب های منطقه این است که قیام م ردم در کشورهای اسلامی بدون چشمداشت به پست و منصب انجام شد و فقط برای احیای عزت و کرامت انسانی و مجموعه زندگی که احساس می کردند ضایع شده است قیام کردند. یکی از اندیشمندان و تئوریسین های مصری که قبلاً چپگرا بوده و در حدود 40 سال است مسلمان شده می گفت: «حسنی مبارک هم پیمان و وابسته به اسرائیل نبود. او خود اسرائیل و آمریکا بود برای ما، به طوری که گوشت مام را به دشمن فروخته و باقیمانده اسکلت ما را نیز می خواست در اختیار دشمن قرار دهد.» در جمهوری اسلامی ایران هم قبل از انقلاب مردم در تنگنای فشار بیگانگان قرار گرفتند و چون راهی برای  نجات خویش نیافتند دست به قیام عمومی زده و رژیم 2500ساله شاهنشاهی را سرنگون کردند.

لذا تنها راه حل رهایی مسلمانان از چنگال مستکبران زورگو قیام عمومی مردم است که مقام معظم رهبری با تغبیر زیبایی انقلاب های منطقه را بیداری اسلامی نامگذاری کردند. بیداری اسلامی یعنی اینکه انسان به خودش بیاید و ببیند دیگر چیزی از خودش باقی نمانده، هویت و اصالت و مقدساتش به تاراج رفته و برای احیای ارزش ها تلاش کند. 9 دی سرفصل بیداری اسلامی شد.

 

اشاره داشتید به چگونگی شکل گیری بیداری اسلامی و خیزش های مردمی در برخی کشورهای اسلامی، آیا می توان گفت این حرکت های مردمی و انقلاب ها در شمال آفریقا و منطقه خاورمیانه با الگوپذیری از انقلاب اسلامی ایران در سال 57 اتفاق افتاده است؟ برخی فریب خوردگان داخلی که در فتنه 88 نقش داشتند معتقدند این حرکت های مردمی نشات گرفته از مدل آنها در ایران است. نظر شما در خصوص این تحلیل چیست؟

9 دی

 

حرف خنده داری است که بگوییم الگوی مردم در بیداری اسلامی جنبش سبز است. جنبش سبز در جریان فتنه سال 88 علیه فلسطین، غزه و لبنان شعار می داد و می گفتند ما عاشورا نمی خواهیم و روحانیت و ولایت فقیه را قبول نداریم. اتفاقاً بنده معتقدم پاسخ کوبنده ملت ایران در مواجهه با فتنه گران به خصوص در 9 دی سال 88 یکی از عوامل اصلی تشویق و تقویت مسلمانان سایر کشورها برای مقابله با دشمنان اسلام و مقدسات دینی است. مردم سایر کشورها از انبوه تجربه های مردم ایران در مقاطع مختلف که با حضور خود از انقلاب و اسلام پشتیبانی کرده اند، استفاده می کنند. این تجربه ها امروز به سایر کشورهای اسلامی صادر شده است. در یمن جنبشی شکل گرفته است برای دفاع از امامت و ولایت به نام الحوثی آیا این جنبش از جنبش سبز ایران استعانت گرفته یا از قیام امام خمینی؟ در انقلاب های تونس هم که لائیک ها، چپ ها و لیبرال ها وجود دارند شاهدیم رئیس جمهور این کشور از جمهوری اسلامی ایران و برنامه های هسته ای کشورمان و همچنین قیام مردم بحرین دفاع می کند و می گوید این قیام دعوای بین شیعه و سنی نیست بلکه هر دوی آنها یکی هستند و سعی در برکناری حاکم آل خلیفه دارند. حالا به نظر شما این اقدامات و مواضع، از جنبش سبز نشات گرفته یا انقلاب اسلامی ایران؟ از طرف دیگر با حضور استکبار در منطقه برای تغییر نقشه سیاسی خاورمیانه، مردم احساس خطر کرده و به صحنه آمدند. یکجا به صورت مسلحانه مقابله کردند مثل پیروزی لبنان در سال 2000 و اخراج اسرائیلی ها یا جنگ 33 روزه در این کشور و همچنین مقاومت مردم غزه در مقابل اسرائیل، همه اینها الگویی بود برای مردم مسلمان سایر کشورها مثل تونس و مصر که ما هم می توانیم حاکم خودمان را که نماینده آمریکا در کشورمان است را سرنگون کنیم. در این خصوص احمد فواد نجم یک چپ کمونیست سابق و شاعر معروف مصری می گوید: «اگر ما امامی مانند امام خمینی داشتیم، یا رهبری امام گونه شبیه رهبری امام خمینی داشتیم این همه تظاهرات های مردمی در خیابان ها به هدر نمی رفت و به پیروزی می رسیدیم.» آنها آرزوی داشتن رهبری مثل رهبر ما را دارند.

نکته دیگر در این حرکت های مردمی و انقلاب ها دنباله روی آنها از ولایت است. مانند شیعیان بحرین و زیدی ها که حول نور ولایت هستند. اصلاً باید گفت این انقلاب ها قابل تضمین نیست مگر اینکه حول ولایت ادامه یابد. در غیر این صورت فتنه ای که قرار بود علیه ما انجام شود در این کشورها رخ می دهد. غربی ها قصد دارند از طریق موج سواری انقلابیون را منصرف کنند از اینکه ایران را به عنوان الگو برای خود انتخاب کنند.

علاوه بر حمایت رسمی دولت جمهوری اسلامی از انقلاب های مردمی در منطقه و شمال آفریقا، راهپیمایی و حمایت مردم ایران چه تأثیری در تقویت روحیه مقاومت و ایستادگی آنها خواهد داشت؟ به عنوان مثال راهپیمایی 22 بهمن سال گذشته مصادف شد با پیروزی انقلاب مصر و مردم ایران در این راهپیمایی حمایت خود را از انقلابیون مصری اعلام کردند. به نظر شما این حمایت های مردمی و غیررسمی به لحاظ دیپلماتیک، چه تأثیری بر روحیه و انگیزه مردم سایر کشورها خواهد داشت؟

همانطور که اشاره کردید بهمن سال گذشته حسنی مبارک تحت فشار مردم مصر استعفای خود را یک روز با تاخیر یعنی 11 فوریه در تلویزیون اعلام کرد که با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران مصادف شد. این روز برای مردم ایران یک خوشحالی مضاعفی را به همراه داشت. پیروزی مسلمانان مصری و سرنگونی رژیم حسنی مبارک در سالگرد سرنگونی رژیم مستبد پهلوی. راهپیمایی قوی و عمیق مردم ایران در حمایت از مردم مصر عملاً یک پشتوانه واقعی و حقیقی برای مصری ها شد تا مطالباتشان را ادامه داده و ضمن سرنگونی حسنی مبارک خواستار محاکمه تمام کسانی شوند که چند دهه به مردم مصر ظلم روا داشته اند. در واقع حمایت مردم ایران در دفاع از مردم مصر عملاً حلقه ای محکم از ارتباط جهان اسلامی، با وقایعی که در مصر و بعد در سایر کشورهایی که طاغوت در آنها حکومت می کند ایجاد کرد. مردم مصر و جهان عرب به واقع احساس می کردند که این خیزش های اسلامی از طریق همبستگی و همیاری جهان اسلام مدیریت می شود. اما غربی ها و دیکتاتورهاهی عرب این  موضوع را هرگز درک نکردند که این یک سنت الهی است و طبق آیه شریفه قرآن، دست خدا با جماعت واحده است و خداوند نیروی مضاعفی را به اراده جمعی مسلمانان خواهد داد. از این رو حمایت مردم ایران از انقلابیون کشورهای اسلامی به ویژه مصری ها تاثیر فراوانی بر جوانان این کشورها گذاشته است، تا جایی که طیف های مختلف مردم مصر بعد از پیروزی انقلاب در این کشور برخلاف مخالفت اتحادیه عرب به ایران سفر کرده و در بازگشت از دولت خود خواستند تا هر چه سریع تر روابط عادی را با ایران برقرار کنند.

9 دی

 

به نظر شما حضور مردم ایران در راهپیمایی ها و مواقع حساس برای تایید و دفاع از جمهوری اسلامی تاثیری بر افزایش قدرت ایران در منطقه خواهد داشت؟

در این خصوص باید بگویم اگر حضور مرتب و مداوم مردم در این 32 سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نبود شاید اصلاً کشوری به نام جمهوری اسلامی باقی نمی ماند. این حضور مردم است که مانع حملات نظامی، و تاثیر فشارهای ناشی از تحریم های سیاسی و اقتصادی کشورهای غربی علیه ایران می شود. دولت های غربی هم که به قصد تضعیف نظام، سفرای خود را از ایران بردند وقتی حمایت مردمی را از انقلاب و ولایت فقیه مشاهده کنند دوباره ناچار می شوند آنها را به ایران بازگردانند.

در جمهوری اسلامی ایران روحانیت به عنوان یک گروه مرجع، تأثیر زیادی بر حضور مردم در صحنه ها و راهپیمایی های مختلف به منظور دفاع از ارزش های انقلابی و دینی دارد، آیا در سایر کشورهای اسلامی نیز گروه های مرجع و تأثیرگذار مثل روحانیت وجود دارد؟

گروه های مرجع و میزان تأثیرگذاری آنها در کشورهای مختلف متفاوت است. در برخی کشورهای عربی متأسفانه برخی روحانیون کارمند دولت و حکومت هستند و تأثیرگذاری خود را از دست داده اند. ولی باز در همین کشورها برخی طلاب علوم دینی هستند که در هجوم مدرنیته غرب به اسلام و تدین، هنوز در دعوت مردم برای دفاع از ارزش های اسلامی نقش بسزایی دارند. البته در برخی دیگر از کشورها روحانیونی هستند که مردم متأثر از آنها بوده و دعوت آنها را در مواقع حساس لبیک می گویند. مثلاً در کشور یمن علمای صعده و زیدی در دعوت مردم برای انقلاب مؤثر بودند. در بحرین هم رهبرانی مانند شیخ عیسی قاسم و شیخ علی سلمان و دیگر علما اگر نبودند انقلاب های بحرین به این استحکام و قوت ادامه نمی یافت. در کل گروه های مرجع در سایر کشورها مانند دانشگاهیان، جوانان و علمای دینی البته نه به استحکام و قدرت علما و مراجع دینی ایران یک نقطه مشترک دارند و آن هم متدین بودن آنها برای دفاع از هویت ملی مذهبی و آداب و رسوم بومی کشورهاست.

 


 

منبع :همشهری


نظر

فتنه 88 که بر اساس نقشه بیگانگان و عناصر داخلی آنان در کشور براه افتاد؛ بعد از حرمت شکنی روز عاشورا و با اعتراض و بیداری توده های ملت ایران در روز نهم دی ماه خاموش گردید. و نهم دی روز به پاخواستن ملت برای حمایت از ارزش های دینی خود، در تاریخ ایران برای همیشه ثبت شد.

9 دی

میرحسین موسوی و فرقه‌ سبز وی که از 23 خرداد 88 به مناسبت های مختلف در اعتراضاتی فاقد منطق نسبت به نتایج انتخابات، معترض بودند

 

پس از حوادث تلخی که در روز قدس(روزه خواری و بی احترامی به ماه مبارک رمضان همراه با شعار نه غزه نه لبنان)، 13 آبان(سر دادن شعار مرگ بر روسیه به جای مرگ بر آمریکا) و 16 آذر(اهانت دردناک به تمثال مبارک نایب امام زمان(عج) و احیاگر اسلام حضرت امام خمینی) آفریدند، فاجعه بزرگ و تلخ 6 دی(روزعاشورا) را آفریدند. آنها در این روز عظیم که روز عزای تمام عالم در سوک شهادت مظلومانه حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفای شان است، مرحله بعدی قداست‌شکنی خود را که در دوره  2 خرداد و پس از آن، به صورت تئوریک در قالب جملاتی چون «عاشورا نتیجه تندروی پیامبر و علی در جنگ بدر بود»؛ «عصمت پیامبر و اهل‌بیت زیر سوال است»؛ «جایگاه الهی برای اهل‌بیت، ناشی از تفکر شیعه غالی است»؛ «من حتی امام حسین را هم استیضاح می‌کنم» و «سوک حسین، مانند سوک سیاوش است» ظاهر نموده بودند، این بارعملا با به آتش کشیدن خیام عزاداری اهل‌بیت علیهم السلام، جسارت شنیع به پرچم‌های منقش به نام مبارک حضرت سید‌الشهدا(ع) و حضرت ابوالفضل‌العباس(ع)، حمله به عزاداران و نمازگزاران ظهر عاشورا و سنگ باران و آجرباران کردن آنها، چادر کشیدن از سر زنان محجبه ای که به هیئات عزاداری سید و سالار شهیدان می رفتند و بر زمین کوفتن و زخمی کردن آنها و هلهله و شادی و زدن بوق‌های ممتد، آن کردند که همگان می دانند.

 اینها به‌زعم خود می‌خواستند در عاشورا، کار نظام را یکسره کنند و با بلاهت تمام، تصور می‌کردند مردم ولایتمدار ایران هم راضی به اهانت به امام غریبشان هستند!! آن افراد ضد ارزش های ملت به ولایت فقیه جسارت ها روا داشتند و مذبوحانه به عمود خیمه انقلاب اسلامی با شعارهای شان توهین می کردند.

محمدمحسن سازگارا، پادوی دفتر جورج دبلیو. بوش، رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده، پیش از «عاشورای سبز»(!) درباره برنامه‌های فرقه موسوی می‌گفت: «روز عاشورا، یک مسیر واحد در هر شهر قرار است اعلام شود، تا همه ما آنجا برویم و جمعیت میلیونی[!] خود را نشان دهیم. همچنین از ظهر عاشورا تا شام غریبان در خیابان‌ها نشسته و با یک بسیج عمومی دست به تعطیلی[!] عمومی در کشور می‌زنیم».  روز عاشورا که همیشه تعطیل است و جمعیت میلیونی معترضان سبزپوش نیز به هزار نفر هم نمی‌رسید؛ اینها از نشانه‌های حماقت ذاتی دشمنان این ملت است که دچار خودبزرگ‌بینی‌اند.  اما آیا واقعا طراحان این سناریوی کثیف و فجیع، خشم مقدس عزاداران حسینی را نادیده گرفته بودند؟ این حرکات مذبوحانه شکنندگان حرمت امام مظلوم(ع) البته در میان فرقه دستساز انگلستان «وهابیت صهیونیستی»، خوشبینانه_ابلهانه_ با توهم سقوط نظام تصور شد!

9 دی

 

روزنامه وهابی «الحیات» عربستان که البته در بیروتمنتشر می شود، با ذوق‌زدگی از اهانت عده‌ای اراذل و اوباش نوشت: «آشکار است نظام شیعه ایران در حال سرنگونی است و هیچ گزینه‌ای جز تسلیم در برابر مخالفان، پیش ‌رو ندارد»(!) روزنامه «ریاض» چاپ سعودی نیز به انعکاس اهانت به حضرت سیدالشهدا(ع) در تهران پرداخت و مدعی درگیری میان شیعیان بر سر اعتقادات شد! اما حماسه عظیم و 50 میلیونی «9 دی» تومار این توهمات را با شدت تمام در هم پیچید؛ این روز هم از نظر کمیت و هم از حیث کیفیت، بی‌شک پرشورترین روز تاریخ جمهوری اسلامی بود. این راهپیمایی، آنچنان عظیم بود که سران فتنه دست و پای خود را گم کردند و با وجود درک اندکشان از معادلات سیاسی، متوجه شدند هرگاه این مردم حس کنند فرد یا جریانی اعتقادات‌شان را آماج اهانت‌های خود قرار داده‌اند، با حضور میلیونی،‌ مهر «باطل شد» بر پیشانی آنها می‌زنند. 9 دی همه ایرانیان آمدند. آنها آمدند تا باز هم بگویند و فریاد کنند،‌اهل کوفه نیستند. آمدند به حرامیان ثابت کنند هرگز حاضر نیستند لحظه ای از امام حسین(ع) و رهبر حسینی شان جدا شوند. 9 دی روز تولد مجدد انقلاب بود؛ در این روز انقلاب اسلامی بار دیگر عزت و شکست ناپذیری اش را به رخ کسانی کشید که در خواب های پریشان و بی تعبیرشان، سقوطش را می دیدند!! عشق حسین علیه السلام که در دلهای ملت بصیر ایران موج می زد، در نهم دیماه کاری با توطئه گران و فتنه جویان کرد که هرگز آن را فراموش نخواهند کرد. 9 دی روز تثبیت مجدد انقلابی شد که دلهای مستضعفان و آزادگان دنیا برایش می تپد؛ دلهایی که 8-7 ماه با نگرانی حوادثی را که عده ای پشیمان از انقلاب که سجده شان دیگر به جای آنکه برای خدا باشد، برای کاخ سیاه شیطان بزرگ در واشنگتن بود،آفریدند دنبال می کرد. و در پایان، 9 دی روز زمینه ساز بیداری اسلامی منطقه و واژگونی عمال دست نشانده آمریکا و رژیم صهیونیست شد.

شایسته است در خاتمه بخشی از فرمایشات حضرت آیت الله العظمی خامنه ای را درباره این روز حماسی و تاریخی؛ یوم الله 9 دی آورده و مطلب را با این فرمایشات گهربار، متبرک کنیم.

* در شرایط فتنه، کار دشوارتر است؛ تشخیص دشوارتر است. البته خداى متعال حجت را همیشه تمام می کند؛ هیچ وقت نمی گذارد مردم از خداى متعال، طلبکار باشند و بگویند تو حجت را براى ما تمام نکردى، راهنما نفرستادى، ما از این جهت گمراه شدیم. مهم این است که انسان این مجاهدت را بکند. این مجاهدت به نفع خود انسان است؛ خداى متعال هم در این مجاهدت به او کمک میکند. 19 دىِ مردم قم در سال 56 از این قبیل بود، 9 دىِ آحاد مردم کشور(سال 88) از همین قبیل است. حرکت عظیم روز چهارشنبه‌ نهم دى ماه حجت را بر همه تمام کرد. 9 دى با 10 دى فرقى ندارد؛ این مردمند که ناگهان با یک حرکت که آن حرکت برخاسته از همان عواملى است که نوزدهم دىِ قم را تشکیل داد؛ یعنى برخاسته از بصیرت است، از دشمن‌‌‌‌‌شناسى است، از وقت‌‌‌‌‌شناسى است، از حضور در عرصه‌ مجاهدانه است، روز 9 دى را هم متمایز می کنند. روز 9 دىِ در تاریخ ماند؛ این هم یک روز متمایزى شد. شاید به یک معنا بشود گفت که در شرائط کنونى که شرائط غبارآلودگىِ فضاست، این حرکت مردم اهمیت مضاعفى داشت؛ کار بزرگى بود. هرچه انسان در اطراف این قضایا فکر میکند، دست خداى متعال را، دست قدرت را، روح ولایت را، روح حسین بن على علیه السّلام را مى‌‌‌بیند. این کارها کارهائى نیست که با اراده‌‌‌‌ امثال ما انجام بگیرد؛ این کار خداست، این دست قدرت الهى است؛ همان طور که حضرت امام رحمة الله علیه در یک موقعیت حساسى که من بارها این را نقل کرده‌‌‌‌ام  به بنده فرمودند: «من در تمام این مدت، دست قدرت الهى را در پشت این قضایا دیدم». درست دید آن مرد نافذِ بابصیرت، آن مرد خدا.

9 دی

 

فرمایشات در دیدار مردم قم/ 19 دیماه 88***

 

* اگر آمریکائى‌ها و انگلیسى‌ها و صهیونیست ها، (در دوران فتنه) می توانستند نیرو وارد خیابان هاى تهران بکنند، یقین بدانید می کردند. اگر برای شان امکان داشت که با حضور وابستگان و مزدوران خودشان از خارج، عرصه را آنچنان که می خواهند، هدایت کنند، می کردند. منتها می دانستند این کار به ضررشان تمام می شود. تنها کارى که می توانستند بکنند، این بود که در صحنه‌ تبلیغات، در صحنه‌ سیاست جهانى، از آشوبگر، از اغتشاشگر حمایت کنند. رؤساى جمهور کشورهاى مستکبر در این قضیه وارد میدان شدند؛ اغتشاشگران خیابانى و خرابکارانى را که با آتش زدن می خواهند موجودیت خودشان را نشان بدهند، ملت ایران نامیدند؛ شاید بتوانند اوضاع را آنچنان که طبق میل خودشان است، در افکار عمومى دنیا و کشورمان تصویر و ترسیم کنند؛ اما شکست خوردند. قوى‌ترین و آخرین ضربه را ملت در روز 9 دى و 22 بهمن وارد کرد. کار ملت ایران در 22 بهمن، کار عظیمى بود؛ 9 دى هم همین جور. یکپارچگى ملت آشکار شد. همه‌ کسانى که در عرصه‌ سیاسى به هر نامزدىرأى داده بودند، وقتى دیدند دشمن در صحنه است، وقتى فهمیدند اهداف پلید دشمن چیست، نسبت به آن کسانى که قبلاً به آنها خوشبین هم بودند، تجدید نظر کردند؛ فهمیدند که راه انقلاب این است، صراط مستقیم این است.

فرمایشات در اجتماع زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا المرتضی علیه آلاف التحیة و الثناء/ اول فروردین 1389***

* راهپیمائى مردم در 22 بهمن با همه‌ عظمتى که دارد یک کار متعارف است، یک کار روان‌شده است، شناخته‌شده است، توقع است که انجام بگیرد و انجام می گیرد؛ 23 تیر در سال 78، یک کار متعارف نبود، یک کار متوقع نبود؛ کار 9 دى ماهِ هم همین جور بود. شناختن موقعیت، فهمیدن نیاز، حضور در لحظه‌ مناسب و مورد نیاز؛ این اساس کار است که مؤمن باید این را هم با خود همراه داشته باشد تا بتواند وجودش مؤثر بشود؛ آن کارى را که باید انجام بدهد، بتواند انجام بدهد. یکى از قله‌هاى فراموش نشدنى، 9 دى بود.

فرمایشات در دیدار اعضای شوراى هماهنگى تبلیغات اسلامى/ 29 دیماه 88***

* روز نهم دى شما دیدید در این کشور چه اتفاقى افتاد و چه حادثه‌اى پیش آمد. دشمنان انقلاب که همیشه سعى می کنند  راهپیمائى‌هاى میلیونى را بگویند چند هزار نفر آمده‌اند - تحقیر کنند، کوچک کنند - اعتراف کردند و گفتند در طول این بیست سال، هیچ حرکت مردمى‌اى به این عظمت در ایران اتفاق نیفتاده است؛ این را نوشتند و گفتند. آن کسانى که سعى در کتمان حقایق درباره‌ جمهورى اسلامى دارند، این را گفتند. علت چیست؟ علت این است که مردم وقتى احساس می کنند دشمن در مقابل نظام اسلامى ایستاده است، مى‌آیند توى میدان. این حرکتِ ایمانى است، این حرکتِ قلبى است؛ این چیزى است که انگیزه‌ خدائى در آن وجود دارد؛ دست قدرت خداست، دست اراده‌ الهى است؛ این چیزها دست من و امثال من نیست. دل ها دست خداست. اراده‌ها مقهور اراده‌ پروردگار است. وقتى حرکت خدائى شد، براى خدا شد، اخلاص در کار بود، خداى متعال اینجور دفاع می کند. لذا می فرماید: «انّ اللَّه یدافع عن الّذین آمنوا».

منبع تابناک


 

                               حضرت مریم

این صدای توست، صدای لرزان دختری خطاب به مردی که او را نمی‌شناسد: 

کیستی؟

به من نزدیک نشو؟

تاکنون مردی ...

ترس بر وجودت سایه انداخته، قلبت آنقدر تند و تند می‌زند گویا که می‌خواهد خود را از قفسه سینه‌ات بیرون اندازد و نبض حیاتت را برای همیشه متوقف سازد.

رنگ رخساره‌ات پریده.

چشمانت بهت زده و متعجب، گویا می‌خواهد از حدقه بیرون بیاید.

تو می‌ترسی، حق داری عمری با پاک‌دامنی زندگی کرده‌ای.

لبانت  خشک شده.

تمام سلول‌هایت می‌لرزد که مبادا شیطان به درون خدای‌ات راه یابد.

آن روز که پدرت عمران و مادرت حنه به نذر الهی‌شان جامه عمل پوشانیدند و تو به خدمت بیت المقدس در آمدی، چه مشتاقانه قدم در راه نهادی، چنان عاشق شیدایی که به حریم وصال فرا خوانده شده.

چقدر لحظات بر تو سخت و سنگین می‌گذرد گویا زمین سکوت کرده و زمان به مفهوم بی زمانی دست یافته.

زمین و زمان هرگز این لحظات تلخ را فراموش نخواهند کرد.

تو و ترس و مردی که تاکنون او را ندیده‌ای.

تو باز هم خدا را فرا می‌خوانی و آن ناشناس را به خدا قسم می‌دهی.

ای کاش آن زمان بودم تا جان شیرینت را با کلامم آرامش بخشم.

از تمام پاکی‌ها استمداد می‌خواهی صدایت را که از درون خفه شده با تمام وجود رها می‌سازی و می‌گویی:

ای جوان : از من دور شو، اگر خداترس هستی.

من از تو به خدای مهربان پناه می‌برم. (مریم /18).

و جوان پاسخ می‌دهد:

من حامل پیام پروردگار تو هستم و تنها فرستاده او، آمده‌ام تا تو را به پسری پاکیزه بشارت دهم. (مریم /19).

آه مادر:

آنچنان این کلام بر تو سنگین آمد که فکر کردم برای همیشه جهان را ترک گفته‌ای.

یادت هست چه گفتی؟

و چه زیبا گفتی:

چگونه پسری خواهم داشت، حال آنکه با مردی تماس نداشته‌ام و آلوده نیستم. (مریم /20).

محبوبه من :

این ترس وحشت زا و رعب آور که به وجود نازنینت افتاده چیست؟

می‌دانم علت این ترس از آن است که فکر می‌کنی مبادا روزی لکه ناپاکی، دامن نجابتت را آلوده سازد.

حتی فکر گناه، شهپر قدست را می‌سوزاند و تاب و توان زندگی را از تو می‌رباید.

این ترس از گناه چیست  که کمیت اشک را بر چشمانت جاری ساخته.

این اشک حاصل سال‌ها سجاده نشینی و دعا و مناجاتت با پروردگار است و اشک بوسه پروردگار است بر رخ مهتابی تو.

تمام  خاطرات کودکی بر پرده گلریز هفتخانه چشمانت تداعی می‌شوند.

آن روز که پدرت عمران و مادرت حنه به نذر الهی‌شان جامه عمل پوشانیدند و تو به خدمت بیت المقدس در آمدی، چه مشتاقانه قدم در راه نهادی، چنان عاشق شیدایی که به حریم وصال فرا خوانده شده.

و چه زیبا با پروردگارت نجوا می‌کردی.

دعا که می‌خواندی؛ نسیم سحر با عطر مناجاتت در می‌آمیخت و به هستی جان تازه می‌دمید.

و خدا از رزق بهشتی تو را اطعام می‌کرد .....

عبادتت را به رخ ملائکه‌اش می‌کشاند.....

چرا که تو حبیبه و معصومه‌اش بودی.

مادر:

 به جان تنها پسرت قدری آرام گیر.

پروردگار است که با تو سخن می‌گوید:

ای مریم؛ این کار (خلقت و تولد عیسی) بر ما آسان است و این حکمی است از جانب پروردگار تو (مریم /21).

صدایت هنوز در گوش زمانه مانده است :

ای کاش پیش از این مرده بودم و به فراموشی سپرده شده بودم.

عزیزتر از جان :

می‌دانم آنقدر به دنیا آمدن من به رایت سخت بود که مرگ را آرزو کردی.

و تو همیشه در نگاه پروردگاری.

چشمه آب، گوارای وجودت  و میوه خرما شیرینی بخش کامت.

پروردگار خود تولد مرا به تو بشارت داده.

و من عیسی؛ معجزه پاکی تو هستم.

مادر من آمدم تا مردم جهان مرا به نام تو بشناسند؛ عیسی بن مریم.

توخسته ای؛

دیگر یارای جواب به تهمت‌های مردم کوچه و بازار را نداری.

قدری استراحت کن.

پروردگار تو را به سه روز روزه سکوت فرا می‌خواند و مرا به تکلم.

و سخن خواهم گفت :

منم، عیسی؛ بنده خدا.

اگر به خواست خدا، کور مادر زاد شفا را می‌دهم؛ معجزه چشمان پاک مادرم است.

اگر مردگان را زنده می‌کنم، از برکت انفاس قدسی مادرم است.

از تمام پاکی‌ها استمداد می‌خواهی صدایت را که از درون خفه شده با تمام وجود رها می‌سازی و می‌گویی:

ای جوان : از من دور شو، اگر خداترس هستی.

اگر دستان من  به فرمان خدا از مشتی گل، پرنده می‌سازد؛ اجابت پروردگار است به اخلاص ربنای قنوت مادرم. 

إِنِّی عَبْدُ اللَّهِ.

 - مهربان پروردگارم - به من کتاب عنایت نموده و مرا پیامبر قرار داده است (مریم /30).

و هر جا که باشم مرا با برکت‏ساخته و تا زنده‏ام به نماز و زکات سفارش کرده است (مریم /31).

ای مردم  :

مادرم نور چشمانم است که چون جان شیرین دوستش دارم.

پروردگار :

مرا نسبت به مادرم نیکوکار کرده و زورگو و نافرمانم نگردانیده است (مریم /32).

من مفتخرم که از مادری پاک زاده شدم.

مادری که خداوند او را برگزیده.

پاک ساخته.

و بر زنان جهان برتری داده است. (آل عمران /42).

 وَالسَّلَامُ عَلَیَّ یَوْمَ وُلِدتُّ وَیَوْمَ أَمُوتُ وَیَوْمَ أُبْعَثُ حَیًّا (مریم /33).