سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زیر آسمان شب

نظر


سردار بهمن کارگر، معاون اجتماعی ناجا در نخستین همایش ملی افکار عمومی و امنیت اجتماعی گفته است: «نیروی انتظامی به دنبال اقتدار نرم است و این موضوع حاصل نمی‌شود جز با مشارکت مردم.»
در شرایط کنونی هرکه هرچه از سختی و زبری  بگوید، کسی ککش نمی‌گزد اما همین که بحث نرمی پیش می‌آید، لرزه بر اندام همه می‌افتد

1- وقتی می‌گوییم به دنبال «اقتدار نرم» هستیم، منطقاً به ذهن متبادر می‌شود که لابد نرمی در کار نبوده. وقتی نرمی نیست، یعنی نقطه مقابلش موجود است.
2- ما زود عادت می‌کنیم. این است که زبری و زمختی اقتدار خیلی به چشم‌مان نمی‌آید. حالا که مردم به این احوال عادت کرده‌اند، چرا نوع اقتدار را عوض می‌کنید؟ این‌طوری جماعت دوهوا می‌شوند‌ها!
برج بیست‌ویک‌ متری
دیدم که روزنامه شرق نوشته است «برج میلاد فقط با 5درصد ظرفیت کار می‌کند.»
ارتفاع برج میلاد و آنتنش 435 متر است. برای استفاده 5درصدی چه نیازی به علم کردن همچین برج طویل‌القامه‌ای داشتیم. خب یک ساختمان می‌ساختیم که طولش 21 متر و 75 سانتی‌متر باشد.

رابطه پیتزا و قد
طبیعی است که وقتی طول قد، این‌قدر طرفدار دارد، کوتاهی قد هم دشمن پیدا می‌کند.
یکی از مهم‌ترین وظایف پزشکان ترساندن مردم از شیوه زندگی‌شان است و اینکه ثابت کنند ما اساساً اشتباه زندگی می‌کنیم. برای این گفته‌هایشان هم معمولاً از اصطلاحات علمی عجیب و غریبی استفاده می‌کنند که ما از آن سر درنمی‌آوریم. کلاً «اخلاق» دکترها یک‌طوری است که چیزهایی را طوری بگویند که مردم سر درنیاورند ولی فکر کنند که «چون آقای دکتر گفته» حتماً درست است.
این ویژگی در کارشناسان طب سنتی پیچیدگی‌های دیگری هم دارد. استدلالات آقای دکترهای سنتی، از استدلالات آقای دکترهای مدرن هم عجیب و غریب‌تر است.
مثلاً آقای محمود خدادوست در گفت‌وگو با «فارس» گفته است خوردن پیتزا باعث کوتاه‌قدی کودکان می‌شود.
لابد به این علت که پنیرش کش می‌آید و از داخل دل و اندرون آدم را به هم می‌بندد. آدم هم وقتی از داخل با کش سر و تهش به هم بسته شود، خود به خود کوتاه می‌شود.

منبع : خبر آنلاین

 

کلیدواژه ها: