سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زیر آسمان شب

جزئیات ارتباط «آقازاده گردن‌کلفت» با انگلیس

یکی از دیپلمات‌های باسابقه دولت انگلیس با اشاره به سابقه 20 ساله ارتباط آقازاده معروف با دولتمردان انگلیسی، از فعالیت‌های براندازانه گسترده وی با هماهنگی عوامل انگلیس پرده برداشت. ‌با افشای اظهارات یکی از دیپلمات‌های باسابقه دولت انگلیس در مصاحبه با مستندسازان بی‌بی‌سی که اخیرا دستگیر شده‌اند،‌ ابعاد جدیدی از فعالیت‌های براندازانه «آقازاده معروف» آشکار شد.

 در این مستند که با همکاری عوامل روزنامه‌های زنجیره‌ای و به سفارش شبکه دولتی بی‌بی‌سی در حال تهیه بود، این دیپلمات‌ باسابقه در گفت‌وگو با مستندسازان اظهار داشته است که «دوستان ما از حدود 20 سال پیش با «آقازاده» و علایق و نیز برخی نقطه نظرات او پیرامون ساختار نظام و رهبری جمهوری اسلامی ایران آشنا بوده‌اند.» 

این دیپلمات کارکشته رژیم سلطنتی انگلیس اضافه کرده است که «اولین بار در سال 1996 یا 97 بود که از جفری جیمز (کاردار وقت انگلیس در ایران) شنیدیم که این «آقازاده» را بسیار مستعد ارتباط با ما ارزیابی می‌کرد.» به گزارش ندای انقلاب، دیپلمات مورد بحث از قول کاردار وقت انگلیس در ایران افزوده است: «در ملاقاتی که با وی داشتم، دریافتم که او بشدت علاقه‌مند به زندگی در لندن است. او حتی گفته بود که اخیرا مادر و خواهرش سفری به لندن داشتند و از آن شهر بسیار خوششان آمده است.» جفری جیمز همچنین به روابط «آقازاده» با شرکت بریتیش‌پترولیوم (BP) اشاره کرد و گفت وی به ضرورت تقویت این رابطه تاکید داشت. 

کاردار وقت انگلیس پیرامون دیدگاه‌های سیاسی این آقازاده گفته بود: ««آقازاده معروف» هیچ امیدی به شکل‌گیری گروه‌ها و احزاب سیاسی در ایران نداشت.... من به او گفتم در سیستم شما - جمهوری اسلامی - فقط یک نفر قدرت دارد و این با روح دموکراسی‌های غربی نمی‌خواند. وی بلافاصله حرفم را قبول کرد و گفت به همین دلیل ما به دنبال راه حل هستیم.»

 بنا به گفته این دیپلمات،‌ جفری جیمز از وی (آقازاده معروف) درباره کاندیداتوری احتمالی میرحسین موسوی سوال می‌کند و وی جواب می‌دهد: «دوره موسوی تمام شده، نگاهش به مسائل خیلی بسته است و دیدگاه‌هایش به درد دوره سازندگی نمی‌خورد و فعلا هیچ محبوبیت و معروفیت و شانسی برای انتخاب شدن ندارد.» کاردار وقت انگلیس راجع به توانایی و اقتدار کاندیداهای مطرح سوال می‌کند و پاسخ می‌گیرد: «رئیس‌جمهور بعدی هیچ قدرتی نخواهد داشت و با مشکلات زیادی مواجه خواهد بود.» آن طور که از اظهارات این دیپلمات انگلیسی برمی‌آید، ملاقات «آقازاده معروف» با کاردار وقت انگلیس، پیش از کاندیداتوری محمد خاتمی برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1376 صورت گرفته است.

بنگاه سلطنتی سخن‌پراکنی بی‌بی‌سی در حال تهیه مستندی پیرامون مسائل ایران بود و برخی عوامل روزنامه‌های زنجیره‌ای که اخیرا به جرم عضویت در شبکه بی‌بی‌سی دستگیر شده‌اند، در حال گردآوری اطلاعات آشکار و پنهان و انجام مصاحبه برای مستند مورد نظر انگلیسی‌ها بوده‌اند.

زمانی که رأی هاشمی را خوردندکجا بودید؟!

همسر هاشمی رفسنجانی گفت: هاشمی در انتخابات کاندیدا نمی‌شود و اگر کاندیدایی مورد تایید ایشان باشد از او حمایت خواهد کرد. عفت مرعشی در حاشیه مراسم ختم محمدکاظم مرعشی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آقای هاشمی از فرد خاصی حمایت می‌‌کند، گفت: اگر کاندیدایی مورد تاییدشان باشد حمایت می‌کند. به گزارش فارس، عفت مرعشی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه کاندیدای مورد تایید آقای هاشمی کیست؟ گفت: در حال حاضر 1000 کاندیدا وجود دارد. مرعشی همچنین در پایان گفت: آن موقع که رأی حاج‌آقا را خوردند کجا بودید؟!

حجت الاسلام مهدی طائب، روز پنجشنبه درباره وضعیت فعلی خاندان آقای هاشمی گفت که تاریخ مصرف هاشمی تمام شده است. وی افزود: همسر آقای هاشمی وقتی از هواپیما پایین می‌آمد می‌گفت جلوی پای من فرش قرمز پهن کنید اما امروز که 2 فرزندش در زندان هستند دیگر نمی‌تواند فتنه‌ای برپا کند.

سردار نقدی و ناوهای دشمن

شنیده شد که محمدرضا نقدی در دومین روز از رزمایش 20 هزار نفری «الی بیت‌المقدس» در بوشهر گفت: دورانی که ملت‎های آزاده و عدالتخواه سرکوب شوند به پایان رسیده است. فارس نوشت ؛ نقدی بیان کرد: ناوهای هواپیمابر دشمن در میدان رزم به اندازه قوطی کنسرو هم ارزش ندارند.

پاسخ دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب

شنیده شد که یک مقام مسئول در دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب، با اشاره به متن دقیق بیانات مقام معظم رهبری در 30 بهمن 76ادعای عباس امیری‌فر مبنی بر انتساب شعار «زنده‌باد بهار» به رهبر معظم انقلاب را تکذیب کرد. فارس نوشت؛ این مقام مسئول در پاسخ به سوالی درباره ادعای عباس امیری فر گفت: این که گفته می‌شود جمله «زنده‌باد بهار» مربوط به یکی از بیانات حضرت آیت ا... العظمی خامنه‌ای است، به هیچ عنوان صحت ندارد. عباس امیری‌فر از مسؤلان نهاد ریاست‌جمهوری روز چهارشنبه در پاسخ به سوال خبرنگاران گفته بود شعار «زنده باد بهار» را مقام معظم رهبری نیز در تاریخ 20 بهمن سال 76 به کار برده‌اند.

کاندیدای مستقل معرفی نمی‌کنیم

شنیده شد که کرباسچی گفت: جلسات شورای مرکزی حزب که از قبل نیز برگزار می‌شد، با تعداد بیشتری در حال برگزاری است و انتخابات 92 در آن بررسی می‌شود. تسنیم نوشت؛ کرباسچی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود جلسات شورای مرکزی حزب کارگزاران به طور مرتب درباره انتخابات 92 تشکیل می‌شود، اظهار داشت: جلسات حزب از قبل نیز برگزار می‌شده اما اخیراً تعداد جلسات افزایش یافته و در این جلسات انتخابات 92 نیز بررسی می‌شود.

 وی در پاسخ به این سوال که آیا در جلسات شما موضوع کاندیداتوری آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی مورد بحث قرار می‌گیرد یا خیر؟ خاطرنشان کرد: حزب کارگزاران کاندیدای مستقل معرفی نخواهد کرد و کاندیدای ما با اصلاح‌طلبان یکی خواهد بود.

آلوده‌ترین استان اینترنتی کشور کجاست؟

شنیده شد که تهران همچنان در صدر استان‌های آلوده اینترنتی قرار دارد. انتخاب نوشت؛ دی‌ماه امسال استان‌های تهران و آذربایجان شرقی هر یک با داشتن شش آدرس ارسال‌کننده بدافزار به عنوان آلوده‌ترین استان اینترنتی کشور شناخته شدند. پس از این دو استان کرمانشاه با داشتن سه سایت ارسال‌کننده بدافزار در رتبه‌ دوم آلوده‌ترین اینترنتی قرار می‌گیرد. اصفهان، خوزستان، سیستان‌وبلوچستان، مرکزی و مازندران نیز هریک با داشتن دو آدرس ارسال‌کننده‌ بدافزار دومین استان‌های پاک و سومین‌های آلوده کشور به‌شمار می‌روند.

کاروان کشتی آمریکا

شنیده شد که در حالی که پنجشنبه و جمعه هفته‌ آینده جام جهانی کشتی آزاد در مجموعه ورزشی 12 هزار نفری آزادی تهران برگزار می‌شود، سایت فدراسیون کشتی آمریکا خبر از اعزام یک گروه بزرگ آمریکایی به ایران داد. این سایت درباره جام جهانی و حضور تیم کشتی آمریکا در ایران نوشت: کشتی ورزش ملی ایران است و انتظار می‌رود که جمعیت عظیمی ورزشگاه آزادی را پر کند.

 کشتی آمریکا رابطه نزدیکی با فدراسیون کشتی ایران دارد و از سال 1998 به بعد تیم‌های کشتی آمریکایی بارها به ایران سفر کرده‌اند. تیم ملی کشتی آمریکا اولین تیم ورزشی آمریکایی بعد از انقلاب ایران است که در سال 1998 به این کشور سفر کرد. همچنین سایت فدراسیون کشتی آمریکا در ادامه گزارش خود آورده است که دو چهره طلایی این کشور در المپیک لندن یعنی جردن باروفس و جیک وارنر در تهران به میدان خواهند رفت. گروه 20 نفره کشتی آمریکا که به ایران سفر می‌کند را زیک جونز به عنوان سرمربی همراهی می‌کند و دو ملی‌پوش سابق این تیم یعنی بیل زادیک و اندی هروات کمک‌های جونز هستند.

*تهران امروز:

کسی از عدالت دم بزند که اگر معاونش تخلف کرد، اجازه رسیدگی دهد 

سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم گرامیداشت دهه فجر که در مسجد سادات اخوی تهران برگزار شد، با بیان اینکه دشمن با دعواهای سیاسی و اختلاف‌افکنی می‌خواهد وحدت و یکپارچگی ما را بر هم زند، خطاب به کسانی که نمی‌گذارند دوستان و اطرافیانشان در دستگاه قضایی محاکمه شوند، تاکید کرد: کسی می‌تواند از عدالت دم زند که اگر رئیس دفترش یا معاونش تخلف کرد، اجازه دهد دستگاه قضایی رسیدگی کند و دخالتی در این رسیدگی نداشته باشد.

بررسی قصور مسئولان امنیتی درماجرای  مصلای قم

سردار اسماعیل احمدی مقدم در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال مهر در مورد دلایل تاخیر ورود نیروی انتظامی به اتفاقات رخ‌داده در جریان سخنرانی علی لاریجانی رئیس مجلس در مصلای امام‌خمینی(ره) قم گفت: بر اساس اخبار و اطلاعات موجود احتمال وقوع چنین حادثه‌ای وجود داشت که به مسئولان نسبت به وقوع حوادثی از این قبیل تذکر داده شده بود.وی افزود: دستگاه‌های مسئول در حال بررسی حادثه هستند و اگر سستی و قصوری از ناحیه مسئولان امنیتی رخ داده است برخورد خواهد شد.