سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زیر آسمان شب

*کیهان:

ضدحال عسگراولادی به فتنه گران 


«شادمانی اصلاح طلبان از سخنان عسگر اولادی کم دوام بود و حبیب تعریفی عدو از آب درآمد».
این مطلب را یک سایت اینترنتی وابسته به روزنامه نگاران زنجیره ای فراری عنوان کرد. خودنویس یادآور شد: شادمانی روزنامه ها و رسانه های اصلاح طلبان از حمایت نسبی عسگراولادی از موسوی و کروبی کم دوام بود.

 دبیرکل سابق موتلفه در ادامه نامه نگاری هایش با اصلاح طلبان، از برخوردهای امنیتی با روزنامه نگاران دفاع کرد و نوشت «شما گله کردید از برخورد مقامات امنیتی با تعدادی از روزنامه نگاران... شما تمام قد از آنها از باب آزادی بیان و آزادی حق تبادل اطلاعات دفاع کردید... بنده از شما سوال می کنم می توانید تضمین دهید اینها که مورد تعقیب نهادهای امنیتی بودند چند صباح دیگر به دوستان خود در بی .بی.سی و صدای آمریکا نپیوندند.»

عسگراولادی در چند هفته اخیر به شدت از سوی فعالان سیاسی و روزنامه های اصلاح طلب مورد تشویق قرار گرفته بود.
خودنویس می افزاید: «در جبهه اصلاحات کار به جایی رسید که برخی اصلاح طلبان عملا گذشته عسگراولادی را به فراموشی سپردند و شروع به تطهیرش کردند [!] اما، عسگر اولادی در مقابل ستایش اصلاح طلبان و درباره ستایش عطاء الله مهاجرانی گفت که « از ستایش گمراهی چون مهاجرانی مغرور نمی شوم».

به گزارش خودنویس، عسگراولادی در پاسخ به نامه سوم ابراهیم اصغرزاده، الیاس حضرتی، سعید لیلاز، محمدجواد حق شناس، مسعود سلطانی فر، سیدرضا نوروززاده و اسماعیل دوستی، از برخی رفتارهای اصلاح طلبان انتقاد کرده است؛ «این رفتارها بهانه به دست بدخواهان داد تا چهره شما را در رسانه های خارج ملکوک نشان دهند!

 این رفتارها در داخل بهانه به برخی داد که به نادرست شما را ضد انقلاب و ضد ولایت فقیه جلوه دهند! بنده به عنوان کسی که خیرخواه شما هستم از این تصویری که به هر دلیل از شما دوستان در جامعه جلوه نموده است متأسف و متأثر هستم... وقتی رژیم صهیونیستی می گوید اصلاح طلبان به نمایندگی از ما در تهران مبارزه می کنند با این گفته چه باید کرد. شما بهتر از ما می دانید که گردانندگان جنگ روانی آمریکا و رژیم صهیونیستی و انگلیس علیه انقلاب، مردم و رهبری توسط روزنامه نگاران ایرانی در رسانه های دشمن مدیریت می شود.

 این روزنامه نگاران زمانی در همین دوره اصلاحات در کشور در روزنامه های دوم خردادی قلم می زدند، ما نصیحت می کردیم و می گفتیم اینها «منا» نیستند شما دوستان قبول نداشتید. الان که کوچ کردند به وطن مطلوب خود، آیا باز تردید دارید که اینها «منا نبوده» و نیستند! اینها نه تنها انقلاب و نظام بلکه کشور را به اهداف خائنانه دشمنان نظام فروختند».

اگر سکوت کرده بودیم کسی نمی دانست که براندازیم

ارگان حلقه لندن اذعان کرد آشوب طلبان سال 88، وابستگان گروهک های برانداز و تجزیه طلب بودند و اصلاح طلبان در حقیقت با جریان های برانداز هم صف شده اند.
سایت جرس وابسته به کدیور و مهاجرانی می نویسد: در آغاز سکوت بود. و سکوت همه چیزمان بود. 25 خرداد 88 را می گویم. سکوتمان را که شکستیم، هزار قبیله شدیم. یکی کرد بود و تجزیه طلب. بغل دستی ما برانداز بود و خبر نداشتیم. یکی بلندگو دستش بود و از امام می گفت و آن یکی یادش آمد که اصلا به این رأی نداده. بسیار پرسیدیم که چرا 25 خرداد هیچ گاه تکرار نشد و غافل از آن که همین پرسیدن ها و جواب دادن ها، پیامی جز شکستن سکوت نداشت [!]

جرس با ابراز ناخرسندی از اینکه مطالبه شفافیت از فتنه گران باعث لو رفتن ماهیت آنها و جدایی صفوف معتقدان به نظام با جریان های ضد انقلاب شده، نسبت به طیف ابراز شگفتی می کند و می نویسد: سکوتمان را که می شکنیم قبیله قبیله می شویم. شاید هم گفتن بلد نیستیم و یا ناگفته هایمان شبیه ترند که تا لب به گفتن باز می کنیم قبیله قبیله می شویم. شاعری که پرسیده بود چرا ما مرده پرستیم، لابد نمی دانست که مرده ها سکوتشان دایم است.

جرس در ادامه این مطلب قابل تأمل می افزاید: آن روزها تاج زاده نوشته بود 25 خرداد یوم الله بود. نوشتم 25 خرداد یوم الله نبود، روز مردم بود. مدتی لازم بود تا بدانم: 25 خرداد روز سکوت بود. از شبکه هایمان بگویم. به هفت پروتکل هم یارای انتقال و فهم مشترک هیچ پیامی نیست. آنجا هم تنها پیامی که در شبکه هایمان بی تفسیر، و سوءظن، بی سلام و بی خداحافظی، بدون داغ کردن و لایک کردن، به گوش می رسد و فهم می شود، «سکوت» است... هنوز هم هر چه می نگرم... هر چه می گردم چاره ای نیست؛ که نیست... حالا هم برای آنکه سبز ماند، باید سکوت کرد.[!]

شایان ذکر است در فتنه رنگین کمانی سال 88 گروهک های متنوعی شامل سلطنت طلبان، منافقین، اعضای سابق فدائیان خلق و حزب توده، بهائیان، نهضت آزادی، جبهه ملی، حزب مشارکت، مجمع روحانیون و... نقش آفرینی کرده و به تعبیر رضا ربع پهلوی در یک تقاطع به هم رسیده بودند.

فتنه گران در آغاز ادعا می کردند نگران تقلب و آرای جا به جا شده اند اما به تدریج کار آشوب گران به حذف اسلام از جمهوری اسلامی، هتاکی علیه امام و رهبری و سرانجام هتاکی های بی سابقه روز عاشورا کشید و باعث لو رفتن ماهیت واقعی منافقین جدید شد.
 
قیم های خارجی پادوهای خود را فراموش نکرده اند

آمریکا، انگلیس و فرانسه از موضع قیمومت فتنه گران، خواستار آزادی عناصر بازداشتی و رفع محدودیت های موسوی و کروبی شدند.
این موضع گیری چند هفته پس از ملاقات اعضای گروهک موسوم به شورای هماهنگی سبز (مزروعی، امیرارجمند و چند عضو گروهک ملی-مذهبی) با برخی اعضای یکی از کمیته های فرعی شورای اروپا صورت گرفت. در این ملاقات فرستادگان فتنه گران از اروپایی ها خواسته بودند فشار بر ایران را تشدید کنند در غیر این صورت تا هنگامی که جمهوری اسلامی روی کار است، جهان روی آرامش نخواهد دید.

وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای با ادعای اینکه موسوی و کروبی هیچ جرمی مرتکب نشده اند، مدعی شد که آنها مورد آزار و اذیت قرار دارند. ویکتوریا نولند سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خواستار رفع محدودیت از موسوی و کروبی و آزادی افراد بازداشت شده در جریان حوادث 3 سال قبل شد.

همزمان الستربرت معاون وزیر خارجه انگلیس در بیانیه مشابهی خواستار آزادی آقایان موسوی و کروبی شد.وزارت خارجه فرانسه نیز با بیان اینکه «در دومین سالگرد محدودیت آقایان موسوی و کروبی، آنها را فراموش نکرده ایم»، در بیانیه خود نوشت: ما فعالان سیاسی و حقوق بشر ایرانی که در زندان به سر می برند را فراموش نکرده ایم. جمهوری اسلامی آنها را آزاد کند.

حمایت علنی رژیم های استکباری از برخی سران فتنه در حالی است که این رژیم ها 3 سال پیش نیز از آشوب و براندازی در ایران حمایت کردند. دولت آمریکا در زمان حاکمیت اصلاح طلبان بارها به طور علنی اعلام کرد که از اصلاح طلبان در ایران حمایت می کند. بعدها اتحادیه اروپا به هنگام انتخابات مجلس هفتم تصریح کرد به علت رد صلاحیت اصلاح طلبان کلیدی انتخابات ایران را مشروع نمی داند. برخی اعضای سفارت انگلیس نیز در جریان آشوب های سال 88 در وسط اغتشاشات خیابانی بازداشت شدند.

نوکری و تحت الحمایگی بیگانگان و به ویژه رژیم های منفور آمریکایی و اروپایی، به تدریج به ویژگی آشکار طیفی از منافقین مدعی اصلاح طلبی- منحل در گروهک های برانداز- تبدیل شده و آنها جای یانکوفیل و انگلوفیل های قدیمی را پر کرده اند. حمایت پررنگ رسانه های رسمی آمریکا و انگلیس از این طیف مدعیان اصلاح طلبی، بارها با اعتراض گروه های قدیمی تر اپوزیسیون مواجه شده است.

اصلاح طلبان همچنان در تعلیق

رئیس ستاد برگزاری کنگره اصلاح طلبان از برگزاری این کنگره در روزهای آینده خبر داد.علی محمد غریبانی گفت: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات تصمیم گرفته به منظور شرکت فعال در انتخابات خردادماه 92 کنگره بزرگ اصلاح طلبان را در روزهای آینده برگزار کند.

وی افزود: در جلسه روز یکشنبه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات درباره زمان دقیق برگزاری کنگره به جمع بندی نهایی خواهد رسید و پس از تعیین زمان دقیق نسبت به برگزاری هرچه باشکوه تر کنگره اقدامات لازم را به عمل خواهد آورد.کنگره اصلاح طلبان پیش از این قرار بود در 27 و 28 دی ماه برگزار شود که به خاطر بلاتکلیفی نسبت به فتنه گران لغو شد.

در همین حال محمدرضا تابش خواهرزاده خاتمی و نماینده مجلس در مصاحبه با «آریا» گفت: آقای خاتمی نگفته که اگر شرایط فراهم شود، ممکن است در انتخابات کاندیدا شود.

تابش درباره کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی هم گفت: آقای هاشمی به دلیل شخصیت ممتاز انقلابی و سوابق خوب اجرایی و انقلابی که دارد در هر جایگاهی که قرار گیرد می تواند تحولات خوبی ایجاد کند. هاشمی مرد عبور از بحران هاست اما در حال حاضر علاقه ایشان به کاندیداتوری و همچنین شرایط سنی آقای هاشمی و مسائلی که در جامعه به وجود آمده و خواسته هایی که نسل جوان دارد خود ایشان باید در نهایت به جمع بندی برسد که آیا می خواهد در انتخابات شرکت کند یا نه. بنده به آقای هاشمی علاقمند هستم به همین دلیل درباره ایشان اینگونه صحبت می کنم.

اظهارات تابش درباره خاتمی در حالی است که خاتمی جزو متهمان و مجرمان اصلی فتنه و آشوب طلبی سال 88 محسوب می شود و از جمله بنابر اعلام صریح شورای نگهبان درباره فتنه گران فاقد صلاحیت است. به عبارت دیگر ادعای نامزدی وی در واقع اعلام ضمنی عدم حضور اصلاح طلبان در انتخابات و نوعی مقابله جویی محسوب می شود. این واقعیت را برخی عناصر تندرو حزب مشارکت نظر ع-ب در مصاحبه های خود مورد تصریح قرار داده اند.