سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زیر آسمان شب

یکی از ویژگی‌های متمایز راهپیمایی امسال پیچیدن رنگ و بوی انتخابات ریاست جمهوری و باقی ماندن رد پای کاندیداهای احتمالی در در روز 22 بهمن ماه بود.
به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ ساعت رسمی شروع "راهپیمایی گرامیداشت سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی" 9 صبح امروز (22 بهمن ماه) اعلام شده بود اما خیابان‌های منتهی به مسیرهای راهپیمایی تهران زودتر از ساعت اعلام شده شاهد حضور اقشار مختلف مردم بود. 

البته ساعت‌ها قبل از شروع این راهپیمایی نیز نیروهای تدارکات اعم از  شهرداری تهران، نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی و ... مقدمات برگزاری جشن انقلاب را فراهم کرده بودند. 

مردم تهران امسال نیز همچون سال های گذشته همراه با سایر هموطنانشان در سراسر ایران اسلامی راهپیمایی  22 بهمن را با شکوه بسیاری برگزار کردند.

اما یکی از ویژگی‌های متمایز راهپیمایی امسال  پیچیدن رنگ و بوی انتخابات ریاست جمهوری در روز 22 بهمن ماه بود.


***حضور شهرداری متفاوت تر از سال‌های گذشته بود


شهرداری تهران هرسال در راهپیمایی 22 بهمن ماه متولی ارائه بسیاری از خدمات شهری به شهروندان است اما حضور شهرداری در راهپیمایی امسال  قدری متفاوت تر از سال‌های گذشته به نظر می‌رسید. 

در هر یک از غرفه‌های متعدد و متنوع شهرداری، که هرکدام به یکی از نواحی شهری تهران اختصاص داشتند، حدود بیش از 15 نفر نیرو جوان به توزیع بسته‌های فرهنگی و هنری پرداختند. 

در میان محصولات فرهنگی شهرداری، نشریه‌ای با نام "بهار آزادی" (متعلق به سازمان بسیج شهرداری تهران) توزیع شد که در آن دستاوردهای شهرداری تهران با عکس‌های قالیباف، شهردار تهران منتشر شده بود.

همچنین در غرفه‌‌ اردوهای جهادی شهرداری پوستر مقام معظم رهبری، حضرت امام خمینی(ره) و محمدباقر قالیباف نصب شده که در این پوستر به نقل از شهردار تهران نوشته شده بود "مدیریت جهادی امروز به عنوان یک مکتب ضرورتی برای نشان دادن کارآمدی کشور است؛ مشکل امروز کشور اقتصادی، ریشه آن فرهنگی و راه حل آن مدیریت جهادی است." 


***چشم و گوش مردم برای انتخاب رئیس جمهور بعدی باز شده است


در راهپیمایی امروز نشریه ای با عنوان "هفته نامه سیاسی اجتماعی جوانان" منتشر شد که نصف نیم صفحه اول این روزنامه به عکس محسن رضایی اختصاص داده شده و به نقل از وی نوشته شده "چشم و گوش مردم برای انتخاب رئیس جمهور بعدی باز شده است". 

در نیم صفحه دوم این روزنامه نیز شعار "ترسیم زتدگی و امید برای نسلی نو... نسیم در راه است..." به چاپ رسیده است.

سایر محتویات این روزنامه نیز مربوط به موضوع انتخابات اختصاص دارد.


***نشریه‌ای متفاوت با عنوان "فجر و پایداری" 


کمیته دانشجویی جبهه پایداری انقلاب اسلامی اقدام به توزیع نشریه‌ای با عنوان "فجر و پایداری " در میان راهپیمان تهرانی کرد که در آن به مطالبی به نقل از آیت الله مصباح، آیت الله خوشوقت، باقری لنکرانی، آقا تهرانی و ... پرداخته بود.

از نکات جالب توجه در این نشریه انتشار مطلبی به نقل از «سعید جلیلی» بود که وی در جبهه پایداری عضویت ندارد اما به عنوان گزینه انتخاباتی این جبهه مطرح است.


***تصاویر رئیس جمهور به همراه جملات تاکیدی بر نکات مثبت دولت نهم و دهم


یکی دیگر از حاشیه‌های تبلیغاتی در یوم‌الله 22 بهمن، پخش تراکت هایی از سوی "روزنامه‌ ایران" است.

در این تراکت‌ها تصاویر رئیس جمهور کشورمان به همراه جملاتی که بر نقاط مثبت دولت وی تاکید دارد به چاپ رسیده است.

"روزنامه ایران" در تراکتی دیگری "10جمله کلیدی مقام معظم رهبری درباره دولت نهم و دهم" را به همراه عکس احمدی نژاد در کنار مقام معظم رهبری منتشر و به تعداد زیاد در مسیر راهپیمایی توزیع کرد. 


***انتقاد حامیان ولایتی‌ها از واژه "انتخابات آزاد"


جبهه حامیان ولایت نیز در راهپیمایی امروز مردم تهران به توزیع نشریه داخلی خبری-فرهنگی-اجتماعی-سیاسی پرداخت.

در این نشریه مطلبی از "دلاور صیامی" دبیر کل این جبهه منتشر شده بود که در آن به طراحی فتنه جدید از سوی دشمن برای انتخابات آینده اشاره  و از مطرح شدن عباراتی چون "انتخابات آزاد" و ... از سوی برخی مسئولان کشوری انتقاد کرده بود. 



***حضور ما در راهپیمایی را پوشش خبری دهید


آنچه گفتنش خالی از لطف نیست، اینکه پیش از آغاز راهپیمایی 22 بهمن امسال، روابط عمومی‌های کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری با خبرنگاران رسانه‌های گروهی تماس گرفته و از آنها خواستند حضور کاندیداهای مورد نظر آنها را در راهپیمایی 22 بهمن را پوشش خبری دهند.

***حسن روحانی، غلامعلی حدادعادل، محمدرضا عارف، محسن رضایی، محمدرضا باهنر، محمد شریعتمداری، پرویز فتاح، سعید جلیلی از جمله کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری هستند که در راهپیمایی امروز حضور داشتند.