سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زیر آسمان شب

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ضررهای‌ تأخیر در ارائه بودجه علاوه بر مردم متوجه خود دولت نیز خواهد شد، گفت: با تأخیر دولت در تقدیم لایحه بودجه به مجلس، رسیدگی و بررسی آن در مجلس نفس‌گیر خواهد بود.
ابراهیم نکو در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تأخیر دولت در تقدیم لایحه بودجه 92 به مجلس و پیامدهای منفی این امر گفت: تقدیم لایحه بودجه در موقع مقرر باعث می‌شد تا نمایندگان با فرصت کافی و فراغت خاطر بتوانند آن را بررسی کنند، اما تأخیر در تقدیم بودجه، بررسی آن را‌ با مدت زمان محدود و فشردگی بالا همراه ساخته و احتمال خطاهایی جزیی در آن به وجود می‌آورد، هرچند نمایندگان همچنان تلاش خواهند کرد تا در این مهم کوتاهی صورت نگیرد. 

وی افزود: لایحه بودجه طبق قانون باید تا نیمه آذرماه از سوی دولت تقدیم مجلس می‌شد که در این صورت کل جامعه از تصویب آن به نحو احسن بهره می‌برد اما اکنون کارایی بودجه قبل را نخواهد داشت و به ازای هر لحظه تأخیر در این امر، سازمان‌ها، وزارتخانه و به‌خصوص مردم هستند که آسیب جدی می‌بینند. 

نکو با تأکید بر منفی بودن تأخیر در تقدیم بودجه به مجلس تصریح کرد: ضررهای این تأخیر متوجه خود دولت نیز خواهد شد چراکه با ارائه به موقع دولت می‌توانست برنامه‌ریزی مدون و منسجمی داشته باشد که با از دست دادن این فرصت، با چالش‌هایی روبرو خواهد شد.  

نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس ادامه داد: شنیده‌ها و گفته‌ها حاکی از این است که دولت در نیمه دوم بهمن ماه، لایحه بودجه را به مجلس ارائه خواهد کرد اما هنوز به طور رسمی چیزی به ما اعلام نشده است.  

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: متاسفانه تقدیم دیرهنگام بودجه به مجلس، به یک عرف و ‌نوعی بیماری تبدیل شده است. 

نکو در ادامه علل این تأخیر از سوی دولت را بیان کرده و گفت: تحولات اقتصادی جهان و آشفتگی اقتصاد در اروپا و آمریکا، بحث تحریم‌ها و تأثیر آن بر اقتصاد ایران به‌ویژه در حوزه منابع نفتی باعث شده است تا دولت نتواند مطابق با آنچه پیش‌بینی می‌کرد، بودجه سال 92 را به‌موقع ارائه کند. 

نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: با تأخیر دولت در تقدیم لایحه بودجه به مجلس، رسیدگی و بررسی آن در مجلس نفس‌گیر خواهد بود و نمایندگان را به زانو درخواهد آورد. 
مطالب مرتبط :