سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زیر آسمان شب

حمید رضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه آقای عسگراولادی به هیچ وجه مسیری را که خلاف منافع نظام و انقلاب باشد، نمی‌روند، قطعا پشت پرده اظهارات ایشان یک نگاه و آینده نگری وجود دارد،به افکار نیوز گفت:آقای عسگراولادی چه در خواست مرخصی کنند، چه خودشان از حزب بروند باز هم جزء لاینفک حزب محسوب می‌شوند و پدر معنوی موتلفه هستند و خواهند بود.ترقی همچنین به سر و صدای چند جویای نام وابسته به جریان انحرافی اشاره کرد که اخیرا در ارگان رسمی‌دولت یعنی روزنامه ایران به زعم خودشان علیه موتلفه و آقای عسگراولادی افشاگری کرده‌اند و گفت: بهتر است این افراد در ابتدا نگاهی به سوابق خود داشته باشند و بعد حرف بزنند.

همین فردی که در ارگان رسمی‌دولت مطلب نوشته و حرف از مناظره مکتوب! زده در حادثه 18 تیر سال 78 جزو آشوب‌گران بوده و در برابر نظام و انقلاب فتنه‌انگیزی کرده و اقدام علیه امنیت ملی داشته است. ترقی با عنوان این مطلب که ارگان دولت شده محلی برای عقده‌گشایی علیه منتقدان جریان انحرافی و انقلابیون، گفت: چه شده که چماق به دست فتنه 78 و نویسنده روزنامه ایران دولت اصلاحات حالا نویسنده روزنامه ایران دولت دهم شده است؟ چقدر رنگ عوض کردن؟ رسیدن به قدرت واقعا تا این حد ارزش دارد؟ترقی در ادامه به حضور این فرد معلوم الحال در مرکز استراتژیک یکی از وزارت‌خانه‌های کشور اشاره کرد و گفت: وی در این مرکز به کار گرفته می‌شود تا با سندسازی علیه منتقدان و انقلابیون آنها را تخریب کنند در حالی که نمی‌دانند دیگر زمان پله کردن دیگران به سر آمده و تخریب افراد با سابقه برای بالا رفتن جواب نمی‌دهد.وی در پایان گفت: این فرد حلقه اتصال فتنه 78با جریان انحرافی است و به واقع باید امثال او را کوتوله‌های سیاسی خواند که در این چند ماه پایانی دست و پا می‌زنند بنابراین بهتر است آقای احمدی‌نژاد حواس خود را جمع کند.

جلسات مستمر اخراجی‌های دولت
مهدی زاهدی، وزیر سابق علوم دولت احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به جلسه اخراجی‌های دولت نهم و دهم، گفت: ما اخراجی‌های دولت احمدی‌نژاد به طور متناوب دور هم جمع می‌شویم و افراد تحلیل‌هایی از مسائل روز ارائه می‌دهند و هدفمان هم این است که کمک معنوی بکنیم؛ حتی به دولت. لذا این نظرات توسط یک نفر به اطلاع رئیس‌جمهور داده می‌شود.وی افزود: دولت منتخب مردم است و نباید شاهد آن باشیم که دولت آنقدر ضعیف شود که به نظام آسیب وارد شود چراکه هرچه دولت قوی‌تر باشد به نفع کشور و نظام است.

اعتراض به نقل‌قول‌های غیرموثق از رهبری
جمعی از نمایندگان مجلس برای اعتراض به رفتار برخی نمایندگان در طرح نقل قول‌های غیرمستقیم از مقام معظم رهبری، به رئیس مجلس نامه می‌نویسند.یکی از نمایندگان مجلس به ایلنا گفت: روند استفاده از نقل قول‌های غیرموثق از مقام معظم رهبری برای استفاده سیاسی و جناحی، نمایندگان را بر آن داشت تا با ارسال نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نسبت به این مسئله اعتراض کرده و خواستار موضعگیری صریح ایشان شوند.وی افزود: شکایتی هم از این نمایندگان برای رسیدگی بیشتر تقدیم کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی می‌شود.

آمادگی برای بازدید از زندان اوین و رجایی‌شهر
عوض حیدرپور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم با اشاره به لغو برنامه بازدید از زندان‌های اوین و رجایی شهر گفت: طبق آخرین هماهنگی‌ها، قرار است قوه قضائیه زمان مناسب را برای بازدید نمایندگان از زندان‌های اوین و رجایی‌شهر کرج به هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی ارائه کند.وی تصریح کرد: اعضای کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، آمادگی خود برای بازدید از زندان‌ها را به هیات رئیسه کمیسیون اعلام کردند و باتوجه به عدم وجود برنامه فوری خاصی، شرایط برای بازدید از زندان‌های اوین و رجایی‌شهر آماده است.

رد شکایت دادستان از رسایی در اصل 90
به‌دنبال سخنرانی حمید رسایی در صحن مجلس و بیان مطالبی بر علیه خانواده هاشمی رفسنجانی و همچنین اظهار مطالبی مبنی بر کوتاهی قوه قضا در رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی، دادستان تهران دست به طرح شکایتی از حمید رسایی به دادگاه روحانیت زد.در پی واکنش مجلس به اتفاقات ذکر شده کمیسیون اصل 90 به این مسئله پرداخت.

مصطفی افضلی‌فرد، سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 بر اساس اصل 84 قانون اساسی اعلام جرم دادستان تهران علیه حجت‌الاسلام حمید رسایی به دلیل نطق در صحن علنی مجلس را وارد ندانست.سخنگوی کمیسیون اصل 90 بر اساس تبصره 5 ماده 9 قانون نظارت بر رفتار نمایندگان، مرجع رسیدگی به شکایات از نمایندگان را «هیات نظارت بر نمایندگان» دانست.

جعفری دولت آبادی، دادستان تهران در پاسخ به اظهارات کمیسیون اصل 90 گفت: مفاد اصل 86 قانون اساسی هیچ‌گاه شامل عناوین مجرمانه نمی‌شود و دادستان در صورت اظهارات و اقدامات مجرمانه نمایندگان، حق ورود دارد.

حضور وزیر آموزش و پرورش در همایش نیمکت‌های سوخته
همایش بین‌المللی نیمکت‌های سوخته با حضور «حمید‌رضا حاجی‌بابایی» وزیر آموزش و پرورش برگزار ‌می‌شود‌.در این همایش که با موضوع مدارس بمباران شده توسط معاندان و دشمنان انقلاب اسلامی بر‌گزار می‌شود، شرکت‌کنندگانی از کشور‌های فلسطین، لبنان و افغانستان نیز حضور خواهند داشت.لازم به ذکر است مراسم یاد شده در شهرستان میانه استان آذربایجان شرقی و به همت بسیج جامعه زنان برگزار خواهد شد.