سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زیر آسمان شب

بازی تیم های استقلال - پرسپولیس که رأس ساعت 15 در ورزشگاه آزادی آغاز شد ، در نهایت بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید.
به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در حالی که کمتر از 4 ساعت به آغاز شهرآورد 76باقی مانده صندلی های ورزشگاه آزادی پر شدند.
به همین منظور توفیق کابلی، رئیس مجموعه ورزشگاه آزادی تهران به خبرنگار ما گفت: تمام امکانات ورزشگاه آزادی آماده برگزاری شهرآورد76 هستند و ما بسیار امیدوار هستیم که هواداران به راحتی هر چه تمامتر شاهد دربی خوب پایتخت باشند.
 
بلیط فروشی از ساعت 6 صبح آغاز شد و مسئولان بلیط فروشی راس ساعت در باجه ها حضور پیدا کردند.
 
تمام تمهیدات لازم اعم از آتش نشانی، منطقه برق رسانی و اورژانس آماده خدمت رسانی هستند.

از وزارت ورزش، یگان ویژه، شهرداری منطقه 22 و کلیه عزیزانی که در برگزاری این دربی ما را همراهی کرده اند کمال تشکر را داریم.
 
متأسفانه به علت ناهماهنگی بین حراست ورزشگاه آزادی و حراست وزارت، خبرنگاران برای ورود به ورزشگاه با مشکلاتی روبرو بودند به طوری طیبی مسئول حراست ورزشگاه آزادی در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرده بود هر کسی کارت پارکینگ داشته باشد می تواند به داخل ورزشگاه برود اما این درحالی است که به خبرنگاران کارت پارکینگی داده نشده است.
 
تماشاگران همچنان در حال ورود به ورزشگاه هستند و ترافیک زیادی اطراف خیابان‌های ورزشگاه وجود دارد.
 
درب های ورزشگاه از ساعت 6:30 باز شده است.
 
ماموران انتظامی در اطراف ورزشگاه حضور دارند و مانع از کارهای غیر قانونی مانند فروش بدون مجوز و غیرقانونی می شوند.
 
بوفه های ورزشگاه در حال سرویس دهی به تماشاگران و هواداران دو تیم هستند.
 
همچنین از طرف ورزشگاه آزادی به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) یکسری برنامه های شاد و متنوع برای هواداران تدارک دیده شده و وسایل پذیرایی در اختیار آنها قرار می گیرد.
 
در دست هواداران استقلال پرچم 200 متری دیده می شود.
 
هنگامی که هواداران استقلال امیر قلعه‌نویی را تشویق می‌کنند هواداران پرسپولیس با سوت زدن به این تشویق اعتراض می‌کنند.
 
آسیب دیدن یکی از هواداران از ناحیه چشم به طوری که هنگام ورود به ورزشگاه به یکی از تابلوهای تبلیغاتی برخورد کرده بود باعث شد که آمبولانس برای خدمت به وی خود را به محل حادثه البته با 45 دقیقه تأخیر برساند.
 
ترکیب 18 نفره استقلال اعلام شد
 
رحمتی، عمران زاده، نکونام، صادقی، ویسنته آرزه، حمودی، حیدری، محمدرضایی، حاتمی، موسوی، حسینی، منتظری، اشجاری، مجیدی، ساموئل، جباری، برهانی و اکبرپور ترکیب اصلی تیم فوتبال استقلال هستند که در بازی امروز مقابل پرسپولیس قرار می گیرند.
 
فردوسی پور دربی 76 را گزارش می کند.
 
حاج رضایی، استیلی و هادی طباطبایی به عنوان کارشناس در ورزشگاه آزادی حضور می یابند.
 
به گفته تهیه کننده " فوتبال برتر " این برنامه برای اولین بار از ورزشگاه آزادی روی آنتن می رود.
 
بیش از 110 هزار تماشاگر در ورزشگاه حضور دارند و تماشاگرانی که بیشتر از ظرفیت ورزشگاه آمده‌اند به طور سرپایی در طبقه دوم مستقر شدند این در حالی است که همچنان تماشاگران در حال ورود به ورزشگاه هستند.
 
گروه موسیقی در ورزشگاه آزادی مشغول اجرای برنامه است.
 
هواداران استقلال با شعارهایشان حضورشان در آسیا را به رخ هواداران پرسپولیس می‌کشند.
 
هنگام ورود یحیی گل محمدی هواداران استقلالی علی دایی را تشویق می کردند.
 
مسئولان سازمان لیگ به نیروی انتظامی اعلام کردند که درب های ورزشگاه را ببندند این در حالی است که پشت درب های شرقی و غربی هواداران همچنان ازدحام کرده اند.
 
ترکیب 18 نفره تیم پرسپولیس اعلام شد
 
نیلسون، جلال حسینی، نورمحمدی، پولادی، ماهینی، حقیقی، پروویچ، فشنگچی، مهدوی کیا، رضایی، کلاه کج، انصاری فرد، قاضی، نوروزی، محمد نوری، محمدی، بنگر یا خانزاده و نقی زاده لیست 18 نفره پرسپولیس هستند که در مقابل استقلال به میدان می روند.
 
زرینچه از استقلال میگوید!
 
پرسپولیسی ها امروز بایدحواسشان را جمع کنند تا از پاس های عمقی مجتبی جباری که سلطان اینگونه پاس ها است ضربه نخورند.
 
وی به این نکته در خصوص آرش برهانی نیز اشاره  کرد که آرش برهانی بسیار فرصت طلب است و از هیچگونه فرصتی در این بازی برای گلزنی دریغ نمی کند.

پایگاه اطلاع رسانی مرکز اورژانس تهران، جهت پوشش امدادی، پزشکی بازی پرسپولیس و استقلال اقدام به استقرار 10 دستگاه آمبولانس، 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس و 2 دستگاه موتور آمبولانس به همراه حدود 50 نفر پرسنل اعم از پزشک، کارشناس و تکنسین فوریت‌های پزشکی می‌کند.
 
 تمام این دستگاه‌ها و پرسنل از ساعت 10 صبح امروز تا پایان مسابقه و تخلیه کامل ورزشگاه آزادی مستقر هستند.
 
بعضی از تماشاگران بدون بلیت وارد ورزشگاه شدند اما نظم و انضباط قبل از دربی 76 بسیار ایده آل و مناسب است.
مهدی تاج: امیدوارم یک بازی کم نقضی را شاهد باشیم
 
سرپرست سازمان لیگ گفت: امیدوارم یک بازی زیبا و کم نقصی را از هر دو تیم شاهد باشیم.
 
مهدی تاج عنوان کرد: در حال حاضر شرایط خوبی برای برگزاری مسابقه مهیا شده است.
وی در ادامه افزود: از هواداران می خواهم که به علت تکمیل ظرفیت دیگر به ورزشگاه نیایند و از خانه ها و گیرنده های خود بازی را تماشا کنند.
 
تاج تصریح کرد: از ساعت 6 صبح در ورزشگاه آزادی باز است و بلیت فروشی انجام شده است.
 
وی در پایان افزود: ما در حال حاضر شرایط برگزاری یک دربی کم نقض را مهیا کرده ایم.
 
نکته جالب این بازی این است که تاج گفته 90 هزار نفر به ورزشگاه آمده اند ولی بیش از 100 هزار نفر در ورزشگاه حضور دارند که 75 هزار نفر با بلیت وارد استادیوم شده اند 10 هزار نفر به عوامل اجرایی اختصاص دارد و بقیه بدون بلیت وارد شده  اند.
 
ترکیب استقلال و پرسپولیس اعلام شد
 
از سوی کادر فنی سرخابی ها ترکیب این دو تیم برای برگزاری دربی هفتاد و ششم اعلام شد.
 
استقلالی‌ها با ترکیب سیدمهدی رحمتی، پژمان منتظری، امیرحسین صادقی، خسرو حیدری، علی حمودی، حسن اشجاری، جی لوید ساموئل، جواد نکونام، مجتبی جباری، آرش برهانی و فرزاد حاتمی در این بازی به میدان می‌روند.
 
هم چنین فرهاد مجیدی با تشخیص قلعه‌نویی از ابتدای بازی به میدان نمی‌‍رود و در صورت صلاحدیدی سرمربی تیم در جریان بازی، آبی‌پوشان را همراهی خواهد کرد.
 
از سوی دیگر تیم فوتبال پرسپولیس نیز با نیلسون، رضا نورمحمدی، سیدجلال حسینی، مهرداد پولادی، حسین ماهینی، مارکو پروویچ، محمد نوری، رضا حقیقی، مهدی مهدوی کیا، غلامرضا رضایی و کریم انصاریفرد برابر استقلال به میدان خواهد رفت.
 
هواداران دو تیم استقلال و پرسپولیس تا 2 ساعت قبل از دربی تمام مسائل اخلاقی را رعایت کرده بودند علیه یکدیگر زشت‌ترین شعارها را به کار بردند که با این کارشان ورزشگاه را زشت کردند.
 
محسن قهرمانی به همراه حسین عسگری رئیس دپارتمان داوری برای بازدید از ورزشگاه وارد زمین چمن شدند.
 
هادی طباطبایی، دروازه بان سابق استقلال و تیم ملی هنگام وورد به ورزشگار مودر تشویق هواداران این تیم قرار گرفت.
 
منتقمی، قائم مقام باشگاه پرسپولیس و فنونی‌زاده بازیکن سابق پرسپولیس وارد ورزشگاه شد.
 
شعار طرفداران 2 تیم هم علیه یکدیگر همچنان در ورزشگاه شنیده می‌شود.
 
پرسپولیسی‌ها 13:50 وارد ورزشگاه شدند.
 
تنها 1 ساعت باقی مانده تا شهرآورد 76 ساعت 6 صبح روز جمعه 6 بهمن ماه است همه جای شهر حال و هوایی خاص دارد انگار همه مردم آماده اند برای یک رویداد، رویدادی که از هفته ها قبل صحبتش بود انگار قرار است یک بازی برگزار شود که می گویند اسمش شهرآورد است یا همان دربی خودمان، دربی 76.
 
ساعت 6 صبح بود دوربین باشگاه خبرنگاران در اطراف ورزشگاه دنبال سوژه ای بود که انگار صدای عده ای از هواداران بلند شد که (آقا بیا از اینجا بگیر ببین 45 دقیقه است که زنگ زدیم و یک آمبولانس خواستیم این بنده خدا چشمش آسیب دیده و به هر کسی می گویم کسی جواب نمی دهد.) زمانی که دوربین ما به سمت این جوان رفت ناگهان اطراف ما شلوغ شد.
انگار چشمش در اثر برخورد با تابلوی تبلیغاتی آسیب دیده بود.همه هواداران در اطراف ماجمع شدند و از وضعیت بد ورزشگاه گلایه داشتند عده ای می گفتند 45 دقیقه است که زنگ زدیم و یک دستگاه آمبولانس خواسته ایم ولی انگار کسی به حرف ما گوش نمی دهد و عده ای هم از وضعیت بد بلیت فروشی شکایت داشته اند.
 
دقیقا کمی آن طرف تر در محل اسکان تماشاگران رفتیم درست جایی که تماشاگران یک شب سرد زمستانی را به صبح رسانده بودند و آماده بودند که درب ورزشگاه باز شود تا بتوانند به داخل ورزشگاه بروند و بازی تیم های مورد علاقه خود را ببینند.
 
البته باید این را هم اضافه کنم که کری خوانی های بین هواداران دو تیم هم به نحوی جالب توجه بود ولی در بین همه اینها عده ای هم بودند که اصلا کاری به دربی و حتی استقلال و پرسپولیس نداشتند و مشغول فروختن پسته، تخمه، ساندویچ خود بودند. ولی عده ای هم بودند که با شور و هیجان از تیم های مورد علاقه شان صحبت می کردند.
 
استقلالی ها عقیده داشتند مجیدی در این بازی 3 گل خواهد زد و پرسپولیسی ها برای اینکه قافیه را از دست ندهند بحث هت تریک در بازی قبل و 6 گل سال 52 را به میان می آوردند. ولی در بین تماشاگران عده ای هم بودند که از شهرستان های دور خود را به تهران رسانده بودند تا بتوانند بازی را از نزدیک و در ورزشگاه مشاهده کنند، کسانی که از اهواز، کرمان، اسلویه و شهرستان های دور آمده بودند تا یک بازی زیبا را ببینند. ولی در آخر همه ما امیدواریم که امروز در ورزشگاه آزادی یک بازی زیبا و کم حاشیه از هر دو تیم را شاهد باشیم تا دل کسانی را که عاشقانه از راه های دور خود را برای دیدن این بازی به ورزشگاه رسانده اند شاد کنند.
 
 هواداران هم باید امروز فقط تیم مورد علاقه خود را تشویق کنند و کاری با تیم مقابل یا همان حریف دیرینه خود نداشته باشند و با استفاده از الفاظ زشت و زننده، زیبایی این بازی را زشت نکنند.
 
بازی رأس ساعت 15 آغاز شد
 
بازی تیم های استقلال - پرسپولیس رأس ساعت 15 در ورزشگاه آزادی آغاز شد.
 
مجتبی جباری در دقیقه 5 یک پاس اشتباه داد و منجر به ضد حمله پرسپولیسی ها شد و پس از چند دقیقهحقیقی در میانه میدان خطای سنگینی روی وی انجام داد که جباری با حرکتی دست او را پس زد.
 
در دقیقه 17 فرزاد حاتمی با سانتر حیدری اولین خطر را بر روی دروازه پرسپولیس ایجاد کرد.
 
در دقیقه 18 بازی یک بادکنک قرمز در کنار زمین دیده شد که توپ جمع کن با پا آن را ترکاند که اعتراض هواداران پرسپولیس روبرو شد.
 
کریم انصاری فرد با مصدومیت جزئی روبرو شد و به خارج از زمین انتقال پیدا اما پس از چند دقیقه به زمین برگشت.
 
در دقیقه 19 توسط نوری یک موقعیت خطرناک روی دروازه استقلال به وجود آمد.
 
پس از گذشت 25 دقیقه هر دو تیم موقعیت های زیادی را از دست دادند به طوری که در دربی های گذشته شاهد اینگونه بازی زیبا و روانی نبودیم.
 
در دقیقه 28 دیدار دربی از سوی هواداران پرسپولیس به هنگام ضربه کرنر حسن اشجاری بر روی دروازه سرخپوشان، یک نارنجک به سوی زمین پرتاب شد.
 
پس از پرتاب نارنجک از سوی هواداران سرخپوش هواداران استقلال اعتراض خود را نسبت به این موضوع ابراز کردند که امیر قلعه نوعی با بالابردن دست های خود به هواداران استقلال اعلام کرد که هیچ گونه بی احترامی را به هواداران حریف انجام ندهد.
 
در دقیقه 31 بازی استقلالی توسط جباری یک کرنر دیگر به سمت دروازه پرسپولیس انجام شد که نیلسون با خروج به موقع خود مانع خطر آبی پوشان شد.
 
در دقیقه 36 بازی خروج اشتباه نیلسون یک موقعیت گلزنی را برای استقلال پیش آورد.
 
در دقیقه 38 بازی  غلامرضا رضایی موقعیت خطرناکی برای پرسپولیس به وجود آورد.
 
لازم به ذکر است، باره سی در کنار کارلوس کی روش در جایگاه ویژه دربی  را تماشا می کنند.
 
بازیکنان پرسپولیس نسبت به خطای صورت گرفته در محوطه جریمه آبی پوشان به قهرمانی داور بازی دربی اعتراض کردند.
 
خطا بر روی رضا حقیقی توسط عباس محمدرضایی که هر دو از تیم فجر سپاسی آمده اند و برای اولین بار در دربی حضور دارند مشاهد کردیم.
 
بازی در نهایت با تساوی بدون گل در نیمه اول به پایان رسید.

*** کارشناسی نیمه اول دربی؛ حاج رضایی: محافظه کاری بازی را کشت

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: مورد پررنگی که در بازی مشهود بود، ترس و محافظه کاری بود که بازی را کشت.

براساس این گزارش امیرحاج رضایی کارشناس فوتبال کشورمان درمورد کارشناسی نیمه اول دربی خاطرنشان کرد: استقلال و پرسپولیس در نیمه اول شباهت های زیادی داشتند که ترس از باخت، گل خوردن و محافظه کاری باعث کشتن بازی شد که درنهایت جذابیت بازی را از بین برد.

وی ادامه داد: هردو تیم با سیستم 4-4-2 بازی می کردند. فشار استقلال از سمت راست و فشار پرسپولیس از سمت چپ بود.

هافبک دفاعی استقلال نکونام و برای پرسپولیس حقیقی ، هافبک نفوذی پرسپولیس محمد نوری و استقلال مجتبی جباری بودند.

**نیمه دوم بازی راس ساعت 16:05 با سوت قهرمانی آغاز شد.

در این نیمه پرسپولیس در سمت راست و استقلال در سمت راست میدان قرار گرفته اند.

در دقیقه 47 یک موقعیت خطرناک توسط نوری برای سرخپوشان بوجود آمد.

شوت سنگین غلامرضا رضایی در دقیقه 49 بازی دروازه رحمتی را تهدید کرد.

محمد قاضی و محسن بنگر در دقیقه 51 خود را برای حضور در میدان گرم می کنند.

در دقیقه 53 کرنر برای پرسپولیس بدست آمد که مهدی  رحمتی با خروج به موقع خود توپ حریف را دفع کرد.

عادل کلاه کج در دقیقه 55 خود را برای حضور در زمین گرم می کند.

ساموئل در دقیقه 58 جایگزین عباس محمد رضایی شد.

مهدی مهدوی کیا در دقیقه 60 بازی زمین را ترک کرد و عادل کلاه کج جایگزین خود شد.

از این دقیقه بازوبند کاپیتانی به محمد نوری سپرده شد.

رضا حقیقی در دقیقه 61 دروازه استقلال را تهدید کرد.

در زمانی که قرار بود تعویض دوم از سوی کادر فنی به سمت خط طولی خوانده شود به اشتباه فرهاد مجیدی به سمت بوستانی مربی تیم آمد ولی بوستانی خطاب به او گفت: تو به زمین نخواهی رفت او با شدت عصبانیت در پشت دروازه، داد و فریاد کرد.

 کریم بوستانی نیز به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: فرهاد مجیدی اشتباه متوجه شد ولی با آرامش کار خود را برای گرم کردن خود ادامه داد. 

در دقیقه 66 بازی حنیف عمران زاده به جای اشجاری به زمین آمد.

در دقیقه 71 فرهاد مجیدی برای وارد شدن به میدان به کنار زمین آمد.

آرش برهانی در دقیقه 71 جایش را به مجیدی داد.

بازوبند کاپیتانی به فرهاد رسید.

انصاری فرد در دقیقه 73 دروازه استقلال را به لرزه انداخت.

در دقیقه 78 بازی مجیدی دروازه پرسپولیبس را به خط انداخت.

محمد نوری در دقیقه 80 ضربه خطرناکی به سمت دروازه استقلال زد که توپ از کنار دروازه به بیرون رفت.

در وقت اضافه بازی کرنری برای پرسپولیس بدست آمد که عادل کلاه کج پشت توپ ایستاد و نتیجه این ضربه کرنری دیگری بود و در نهایت توپ به بیرون از زمین رفت.

دربی 76 نیز با تساوی صفر بر صفر به پایان رسید.

** رئیس کمیته انضباطی: از نظر نظم شاهد بهترین دربی هستیم

اسماعیل حسن زاده رئیس کمیته انضباطی با حضور در ورزشگاه آزادی از نزدیک شاهد بازی دربی 76 بود.

وی به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: همه موارد در ورزشگاه آزادی تحت کنترل است و هم اکنون شاهد یکی از بهترین دربی ها در طول تاریخ هستیم و نظم خوبی در ورزشگاه و روی سکوها حکم فرما بود.

وی ادامه داد: تماشاگران تا لب های سکوها از بالا و پایین نشسته اند و هیچ مشکلی وجود ندارد.

کارشناس حاج رضایی در نیمه دوم؛  کیفیت لازم را نداشت چون استرس و ترس بالا از جذابیت بازی کاست.

وی ادامه داد: استقلال به هدف خود رسید و توانست بازی را به تساوی بکشد و پرسپولیس در نیمه دوم به آن رسیده بود که می توانست با مهره های خود گل بدست بیاورد، ولی تاکتیک مورد نظر گل محمدی خیلی دیر به کار آمد و تعویض های گل محمدی مناسب نبود.

حاشیه های پس از دربی 76 بیرون از ورزشگاه آزادی:

تماشاگران دو تیم به تساوی اعتراض داشتند و حتی پرچم های خود را آتش زدند و شعار می دانند که فوتبال با سیاست نمی خواهیم.